• liiindiiis

barn som spänner sig

hej!!
    e de någon som har barn som spänner sig ibland?

• Svar på tråden barn som spänner sig
  • Slöjan

Menar du hela kroppen? Vid vissa tillfällen eller hela tiden?

• liiindiiis

hela kroppen å bara vid vissa tillfällen

• Slöjan

Det kan min son göra ibland.... (3 år)

• liiindiiis

jag förstår inte varför?? å folk frågar varför?? jag fråga bvc å dem visste inte ska skicka en remiss. har han gjort så sen han va liten?? vilka situationer gör han de

• Slöjan

Han kan göra det när han är uppspelt... men jag har aldrig brytt mig om det.... det händer kanske några gånger i månaden.....

• MorTillTvå

Det är väl inget konstigt att dem spänner sig?

Vår tjej 18 månader har gjort så länge. Hon gör det när hon blir riktigt arg eller uppspelt o glad.

I vilka situationer gör ditt barn det TS?

• liiindiiis

jag hare inte heller tänk på de så mycket men alla andra frågar så då blir man ju orolig. hon började när hon va 5 - 6 månader spände armarna å ansiktet typ då tog jag de esom att hon ville så gärna ha något men kunde inte ta de. sen har de hållt på från och till. vi har en katt å när hon sitter brevid så vill honn gärna klappa så hon klappar å så spänner sig typ osm att hon blev så glad. jag oroar mig nog lite extra eftersom vi har huntingon i familjen men de visar sig inte när de e så små så de e säkert inget får jag hoppas tror nog att de e när hon blir så glad , när jag läser vad andra skriver så stämmer de in

• konkelbär

Ja det gör vår 18-månaders, som en "rolig grej" när hon vill ha uppmärksamhet. Hon gör det på pottan också :P

• glad i livet

Min dotter spänner isg i hela kroppen när det gör riktigt ont. Tex när hon ramlat, när hon fick mässlingsprutan i armen eller en gång när hon brände sig på tungan.
    Hon blir helt röd i ansiktet, spänner hela kroppen så den darrar innan illvrålet kommer.
    Hon är 1 år och har gjort så här sen hon blev mer medveten om saker och ting.

• liiindiiis

hon gör de aldrig när hon slår sig , bara typ när hon e glad. hon e 18 månader

• Slöjan
    liiindiiis skrev 2009-06-12 13:56:26 följande:
    hon gör de aldrig när hon slår sig , bara typ när hon e glad. hon e 18 månader
    Låter helt normalt!
  • liiindiiis

tack alla för alla svar så skönt då blir man lite lugnare får se va dem säger läkarna. hoppas vi får en tid innan semestern. tusen tack igen

• Babybalo

Min son spänner sig i hela kroppen i olika situationer. När han är arg, glad, uppspelt eller ivrig. Om han tex ser någonting som han vill ha så kan han peka på saken, spänna sig så att han skakar och vråla till... Han började nog i 5månadersåldern och det håller i än. Jag har varit orolig och pratat med barnläkare, men de har bara sagt att en del barn är lite ivrigare än andra. Inget att vara orolig för!
    Jag har dessutom startat trådar om samma sak här på FL  och fått många svar från andra vars barn också är "spännare".

• liiindiiis

ok babybalo försökte hitta den tråden men hitta inget??

• Babybalo
    liiindiiis skrev 2009-06-12 20:38:24 följande:
    ok babybalo försökte hitta den tråden men hitta inget??
    Det var i höstas... Ska se om jag kan hitta dem och länka. Nu kan man bara söka på trådar som inte är äldre än tre månader på FL.
Svar på tråden barn som spänner sig