• ladysoul77

Feber med utslag på fotsulor och handflator

Vår tjej fick feber igår och på kvällen upptäckte jag att hon har utslag på fötterna. Liksom "runt om". Små, röda prickar som sitter väldigt tätt. Nu upptäckte jag att hon har samma på handflatorna. Febern ligger kring 38,6 och hon är relativt pigg. Inga andra sympton förutom att hon är lite svullen i halsen tror jag, för hon pratar lite "grötigt"

Ringde in till Vårdguiden och de sa att det förmodligen var ett virus bara. Har någon varit med om nåt liknande? Är inte direkt orolig, men vill ändå höra om någon känner igen detta?

• Svar på tråden Feber med utslag på fotsulor och handflator
  • jozelyn

Min dotter hade nåt liknande förra sommaren, fast hennes utslag kliade oxå. Enda rimliga jag kom på då var jordnötsallergi. Vi var till doktorn, sämsta doktorn i stan, o fick en rörig förklaring att det kunde vara symptom på ungefär 7000 olika saker... sen fick 3 olika krämer att smörja på morgon o kväll... Jah.
    Vet fortfarande inte vad det var men efter några dagar med hydrokortison så tonade det ner sig o försvann..

• Tjofsen

Många som har samma undran . Min son hade också prickar och feber (utan blåsor och kliade inte) i veckan. Under fötterna och i handflatorna också. TIll och med på öronen hade han prickar. Men det försvann så fort febern försvann. Förkylningsvirus!

Svar på tråden Feber med utslag på fotsulor och handflator