Pommes och kyckling men bara en ugn?
Jag är hemma hos mamma och ska laga mat men dom har bara en ugn (vi har 2 hemma hos oss)
Kan man göra pommes och kyckling klubbor i samma ugn? Dom har inte varmluftsugn vilket jag är van vid, hur gör jag?
Jag är hemma hos mamma och ska laga mat men dom har bara en ugn (vi har 2 hemma hos oss)
Kan man göra pommes och kyckling klubbor i samma ugn? Dom har inte varmluftsugn vilket jag är van vid, hur gör jag?
en blev två skrev 2009-06-12 16:01:39 följande:
Det funkar bra, akta bara så de inte börjar slåss.
en blev två skrev 2009-06-12 16:07:07 följande:
man kan ha tva platar i samma ugn inga problem alls.
kan hända att man behöver byta plats pa dom efter ett tag och att det kan ta lite längre tid
Jag skulle börja med kycklingen. Ha den inne ett tag, kanske på lite högra värme för att få en yta fortare. Sedan täcka med folie och ställa längre ner i ugnen. In med pommes och låta det bli färdigt samtidigt.
Över och under värme.
Lägg pommes på en plåt och kycklingen på galler över, har min mamma ofta gjort och det funkar bra, blir lite extra gott på potatisen av saften som rinner ner.
Kycklingen tar mycket längre tid än pommes. Gör klubborna först, sen låter du dem gå klart med pomfritten så blir allt föärdigt och varmt samtidigt.