• K a j s a s

En svullen/öm kind?

Min 4-åring är ordentligt förkyld och hostig. Nu har hon dessutom fått så ont i ena kinden. Hon vill inte äta och hon gråter varje gång hon försöker. Hon har fått MPR-vaccin och borde ju alltså inte kunna få påssjuka. Hon har inga synliga blåsor eller sår. Utan det verkar vara inuti kinden, typ någon spottkörtel eller liknande.
    Någon som har någn idé om vad det kan vara?

• Svar på tråden En svullen/öm kind?
  • Kryztina

Kajsas: tänker typ bihåleinflammation? Är det så att hon svullnat upp så bör ni åka in till läkare rätt snabbt så hon får penicillin.
    Har du kollat tänderna så det inte är något med någon tand? Det kan ju svullna upp om hon har tandvärk..

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • K a j s a s
    Kryztina skrev 2009-06-12 16:10:08 följande:
    Kajsas: tänker typ bihåleinflammation? Är det så att hon svullnat upp så bör ni åka in till läkare rätt snabbt så hon får penicillin.Har du kollat tänderna så det inte är något med någon tand? Det kan ju svullna upp om hon har tandvärk..
    Nej det verka rinte vara tänderna, utan mer i kinden. Tror inte det är bihålor heller, det är längre neråt sidan till. Maan kan ana att det är lite svullet, alltså inte ngt jättesvullnad.
    Vi kanske ska ta en tur till jourcentralen innan vi åker. Lika bra att ngn tittar på henne.
Svar på tråden En svullen/öm kind?