Feberkramper
Natten till förra lördagen fick min son feberkramper. Han hade aldrig haft det förut och jag hade inte riktigt hört talas om det. Tyvärr var jag ensam hemma när febern steg kraftigt mitt i natten och lillkillen började skaka som ett asplöv. Efter några sekunder rullade ögonen bakåt och han började kippa efter andan.....Sen slutade han andas helt!!
Jag visste ju inte då att det är "vanligt" med andningsuppehåll i samband med en feberkramp så jag blev jätterädd, påbörjade HLR eftersom jag trodde att han var på väg att dö!
När han kom igång igen så ringde jag ambulansen och de kom snabbt, redan efter 10 minuter.
Första gången ett barn har feberkramper så får man följa med in till sjukhuset, vilket vi gjorde. Där undersökte de min son och vi fick ett rum att sova/vila upp oss i. Febern ville inte ge sig, trots alvedon och ipren. Men vi åkte hem på eftermiddagen samma dag. På måndagen var han feberfri.
Nu är jag JÄTTEOROLIG så fort jag tycker det känns som om han är varm! Jag tänker hela tiden på hur han låg livlös på golvet och att jag trodde han var på väg att lämna mig.....
Det finns väl andra mammor/pappor som varit i samma sits - har era barn haft kramper flera gånger?? Det är inte så vanligt vad jag förstår att man får det igen, men det förekommer!
Jag vill bara ha lite svar från några som varit med om det förr så att jag kan lugna mig lite... :)