• vadskajaghetadå

Är det vanligt eller att man får mer problem av att gå till en kiropraktor?

Gick till en kiro i går. Han var gammal och har jobbat med detta länge(borde ju kunna sitt)

Han knäckte min rygg eller vad man ska säga, altså vred nacken och ryggraden så det knäppte till.

Jag sökte för att jag har ont i mitt ryggslut, har knölar där etc. sen masserade han mig dessutom och gjorde massa muskeltester.

Han sa att jag hade dålig hållning och gav mig massa tips på hur jag skulle träna musklerna som jag saknade i mage och rygg.

Nu har jag gått och tänkt på min  hållning hela dan, samt tränat mage och det, och känns, klämt där jag har ont. men det känns som jag har ondare nu än vad jag hade innan.

Har ju läst om så många som fått bestående men

• Svar på tråden Är det vanligt eller att man får mer problem av att gå till en kiropraktor?
  • Ripper500

Men om du precis har varit hos honom så är det inte något konstigt att ha ont efter. Det går inte över på en gång. Man kan exempelvis få en riktig ordentlig träningsvärk efter en massage.
    Syftet med kiropraktor är att göra ryggen bättre på sikt, få bort låsningar osv.

Sedan om du tränat vissa övningar som du aldrig gjort förut är det heller inte något konstigt om man får ont eller blir öm.

• pgson

Det är en genomkörning av det onda. Sedan blir det jobbigt för kroppen att "göra" rätt igen.

• solskina

Det är träningsvärk. Och sedan kan man säga att du faktiskt har ett blåmärke just där du har haft ont.

• challe 1

när man är sne eller så. Då måste kroppen kompensera det med andra muskler. Därför brukar man bli lite sämre innan man blir bättre. för att dom musklerna runt om nu får slappna av och återhämta sig.

Svar på tråden Är det vanligt eller att man får mer problem av att gå till en kiropraktor?