• Anonym (hmmm)

Mina tår domnar

Nu tror ni nog jag är hypokondriker men det är jag faktiskt inte men PÅ TOK fokuserad på en grej som sista veckan hänt mig.

Jag upplever mina tår ha en avdomnande känsla. Inte som förr. Kom för en vecka sedan. Sen så har jag så himla lätt att få blåmärken. Om jag kliar en massa på samma ställe, framför allt på benen, så får jag jättefula blåmärken. Många gånger får jag också, istället, när jag kliar som en mängd JÄTTE små blåmärken. Går bort efter en vecka. Vet inte om det hör ihop eller är skilda saker men VAD ÄR DET????

• Svar på tråden Mina tår domnar
  • Anonym (1)

Ingen aning, men min syster hade enorm klåda på händerna och kroppen. Hon hade lymfcancer. Inte för att det innebär att du måste ha det eller något likanande, men kolla upp det om du är fundersam.

• Anonym (1)

och de små blåmärkerna kommer då du kliat dig...

• Jeanette1986

har du stickningar eller brännande känsla i fötterna? de har jag och jag har b12-och folacinbrist..

• Anonym (hmmm)

Nä, utan bara en domningskänsla som när de somnat och det nästa är borta (efter alla stickningar)....

• Jeanette1986

typ så de känns i mina fötter fast de sticker i dom... de är väl bäst att du beställer tid hos doktorn så du slipper tänka på det mer sen, hoppas du får nåt svar

• Anonym (hmmm)

Jo, det är väl bäst. Typiskt man får nojjan på fredagkvällen när man har mer tid än annars....

• Jeanette1986

ja, precis...jag har förresten oxå sådär med blåmärken..jag får oxå blämärken av att klia mig..brukar ligga och klia mig i sömnen så jag har alltid blåmärken på benen.

• Little Ms Chatterbox

Be läkaren kolla levervärdet.
    När jag var gravid, (Du är inte gravid väl?) Då blev min lever så påverkad att jag fick fläckar på fötterna och benen som kliade vansinnigt mycket. Det dåliga levervärdet gick över ett tag efter graviditeten var avslutad men kom tillbaka sen igen efter ett tag men då var det lite lugnare.
    Man kan få dåligt levervärde även om man inte är gravid eller dåligt levene.

WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Anonym (hmmm)

Hm... jag har inga fläckar men kan verkligen få kliattacker. Fast oftast när jag har nylonstrumpbyxor...nu låter jag ganska weird... men det är sant. Sen får jag superlätt större blåmärken när jag slår i, ibland kommer jag inte ens ihåg att jag slog i.

Fast min farfar dog i skrumplever så nu kommer jag nojja över det. Inget dåligt leverne..bara fick det.

Fast de domnande tårna vad är det? Ja, jag borde kanske dra mig till doktorn. Känns som jag vill hitta nån här som har samma för jag tror att doktorn inte kommer lyssna och undersöka ordentligt.

• Anonym (???)

När får du domningar i benen/fötterna? Hela tiden, när du sitter eller??

jag hade diskbråck och så fort jag satte mig ner och satt typ 1 minut så domnade först tån bort, sen börja det sticka i hela benet osv....

• Anonym (hmmm)

Hm.... tror nog det är lite hela tiden. Måste tänka efter...

• Brin

Ibland domnar min vänstra stortå... detta beror på att jag har en nerv i kläm i svanken. Ett besök hos kotknackaren när besväret blir för irriternade och det lugnar ned sig under månader/år beroende på vad jag har för mig. Min andra hälft har irriterad/torr hud vilket gör att det kliar över större delen av kroppen... ju varmare desto värre. När det kliar som värst kan kroppen se misshandlad ut. Så innan du gör dig själv alldeles för nojjig - kolla hur ryggen mår och smörj in kroppen med mjukgörande och se om det lättar

• Anonym

min ena tå domnar också bort ibland! Men om jag kniper i den när det "bortdomnad" så känner jag ändå det!

Har du testat det, han du känsel när du gör så?

• Anonym (hmmm)

Ja, det har jag! Så helt död är den inte. Puh

Svar på tråden Mina tår domnar