• Väntarochlängtar

Hmm.. ska baka något och ta med till en middag imorgon. En efterrätt/kaka.. Vad ska jag göra? Idétorka!

Är bjuden på middag imorgon och frågade om jag skulle ta med något... Gärna en efterrätt fick jag då till svar...
    Nu har jag idétorka.. Funderar på att baka något - men vad? Enkelt och gott - ska passa både barn och vuxna och räcka till ca 10-12 personer ( 6 vuxna och 5 barn).

Tacksam för hjälp med ideér samt recept..

• Svar på tråden Hmm.. ska baka något och ta med till en middag imorgon. En efterrätt/kaka.. Vad ska jag göra? Idétorka!
  • Disela

Frosen cheescake, morotskaka, kladdkaka, sockerkaka med kanel och sockeräpplen i, kärleksmums. Kolla tasteline för resept, har inga av dem i huvudet.

Cheescaken gör jag av philadelphiaost, ägg, socker, vaniljsocker och disestivekex, men det kan ju skilja sig åt mycket. Kolla annars Leila Lindholm på recept.nu

• 3barnsmor till 4

Jag har något supergott och enkelt och billigt!!

Vispa upp vaniljvisp, krossa Dajm (slå dem mot bänkskivan typ, i sin oöppnade förpackning) och häll i vaniljvispen. Dela satsen och häll i 1-2 msk av något gott du kanske har hemma, typ Baileys, punch, eller något lite sött med alkohol i, eller krossa någon puchflaska i! Sen lägger du upp detta i glas och ställer in i frysen! Ta olika glas till de vuxna resp till barnen så kan du enkelt skilja på dem. Låt de stå i frysen i ca 2 timmar. Är det långt till festen kan du frysa halva tiden hemma och halva där, eller beroende på hur länge ni ska vara där så kan du frysa allt där. Den får gärna vara lite lös i mitten!

Du kan garnera med en uppskivad jordgubbe tex eller gröpa ur en passionsfrukt och lägga ovanpå!

- - Lova 080516 - - Bebisen 091018 - -
  • Väntarochlängtar

saknad längtan skrev 2009-06-13 13:10:40 följande:

varför inte bara färska jordgubbar, maranger, glass grädde..
    Ja.. det är ju aldrig fel
  • Mrs Ru Barb

I min blogg finns det mycket recept(de flesta har jag hittat på själv) som är enkla fast lite lyxiga.....
    kolla in dagens små kaffekarameller
    eller muffins med vit choklad och jordgubbe, tudelad med en smarrig vaniljvisp klick i mitten, de går inte av för hackor...
    hoppetossadesign.webblogg.se
    Lycka till

• saknad  längtan

ja och himla gott oxå Hoppas ni får det trevligt, och att efterrätten blir lyckad vad du än hittar på

• vivianne

Jag hade nog gjort glass om ni inte har för lång resväg och festen är någonstans där det finns en frys. Enkelt att göra, fixa ikväll och bara ta ur frysen när det är dags att åka. En stor tårtbottensform rymmer lätt lagom mängd glass.

När det är dags för servering så häll en liter färska jordgubbar på toppen så ser det sommarfestligt ut (och smakar mums). Hemgjord glass ÄR fest.

• Hertha
    Väntarochlängtar skrev 2009-06-13 13:09:20 följande:
    Jag får inte upp hela sidan? Det står att sidan innehåller fel...?
    Skumt för jag får upp den. Men googla på rabarberpaj och linda skugge
  • Väntarochlängtar

Många bra förslag har jag nu.. Nu ska jag bara välja..

Men när jag ändå är i "frågetagen"... Ska ta med min något sött och onyttigt till ett dop om 2 veckor. Ska räcka till kanske typ 50 personer.
    Vad ska jag göra då??
    Inte tårta för det är redan ordnat och inte bullar...

Några bra recept på kakor i långpanna??

Svar på tråden Hmm.. ska baka något och ta med till en middag imorgon. En efterrätt/kaka.. Vad ska jag göra? Idétorka!