• LitenKyckling

Vilken typ av högklacklackade skor är lättast att gå i?

Älskar högklackat men kan bara ha ett fåtal eftersom jag får lätt ont i fötterna. Vilken klack är bäst/lättast att gå i? Spelar det någon roll om den är bred eller smal? Hur lär man sig gå i höga skor? Vilken klack ska man börja med? Jag har vant mig vid några av mina skor/stövlar med klack , men det har tagit tid. Vill ju kunna använda högklackat utan problem varje gång

• Svar på tråden Vilken typ av högklacklackade skor är lättast att gå i?
  • Shorona
    LitenKyckling skrev 2009-06-13 05:44:41 följande:
    Älskar högklackat men kan bara ha ett fåtal eftersom jag får lätt ont i fötterna. Vilken klack är bäst/lättast att gå i? Spelar det någon roll om den är bred eller smal? Hur lär man sig gå i höga skor? Vilken klack ska man börja med? Jag har vant mig vid några av mina skor/stövlar med klack , men det har tagit tid. Vill ju kunna använda högklackat utan problem varje gång
    Jag har hört att kilklackskor ska vara lättare att gå i. Vet själv inte eftersom jag bara använder stilettklack, men jag kan tänka mig att det stämmer eftersom du har en klack under hela foten.
    Jag lärde mig att gå i klackskor genom att börja med låga klackar och sen köpa högre när jag hade lärt mig att gå i dom lägre. Så nu klarar jag 1 dm-klackar.
    ♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Uncovered

kilklack och högklackade skor som har lite platå under framfoten (foten får ett mycket behagligare läge) :)

• Twilight

Jag som gick in i tråden för att skriva "Inte kilklack iaf"

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Sweetycow

Jag lärde mig att gå med klack genom att börja med lite lägre och bredare och sen låta dem bli högre och smalare. Nu kan jag gå med alla slags klackar.

• Anna Collovin

Börja med låga och jobba dig upp fötterna vänjer sig med tiden
    sen är ju stövlar lättare än pumps då dem sitter stadigare och ger ett bättre stöd

• hundpuss

Jag har de här från HM:

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S

(Hoppas länken funkar)

Jag har de i tre färger, espadrillos med 8 cm klack.

Lätt de skönaste skorna jag haft med klack!!

Började med klackar på kanske 3-4 cm sen 8 tycker jag är precis lagom.
    Dessutom är dessa skorna i tyg, så man får inte skoskav som man annars kan få av hårda kanter.

Dessutom är det rea på dom nu på hms hemsida

Grymt sköna!

• LitenKyckling

Tusen tack för era svar! Vad gulliga ni är.

Svar på tråden Vilken typ av högklacklackade skor är lättast att gå i?