• Anonym

hundförsäkring-måste man ha??

så här är det-vi har alltid försäkring på våra djur!
    vi lever stillsamt,ensamt i liten ort-hunden nu är 6år-av en ras som inte vanligtvis lever 17år,utan kanske mer 10 år.
    Dyr ras o dyr försäkring. Då de blir äldre slutar ju mycket att gälla i försäkringar dessutom o nu undrar jag om jag inte skulle kunna sluta att ha den-säja upp försäkringen på henne.
    har betalat nu dryga 2500 kr varje år,o aldrig nyttjat den.OJ vad onödiga pengar!!(15000 bara bortkastat)
    OM hon blir allvarligt skadad/sjuk nu så kommer jag antagligen ändå att avliva henne...beroende på vad det är så klart!
    Men är det nån mer som säjer upp försäkring då hunden närmar sig slutet?

• Svar på tråden hundförsäkring-måste man ha??
  • Anonym

oj-vet inte??
    slutar de gälla av sig själv då hunden är en viss ålder????
    har jag aldrig vetat? har "IF" hundförsäkring-både veterinär o olycksfalls

• Anonym

Aledal-nja,jag skulle INTE vilja betala så mycket ändå fast jag vet att hon blir frisk,om hon bara ska leva typ ett par år efter det........då avlivar jag hllre..o hon lipper lida.

• Anonym

alltså ,menar att det ju kostar flera tusen ändå fast man HAR försäkring! självrisken är ju några tusen........

• Anonym

jeanetteL-vet du-du har en otroligt otrevlig o nedvärderande ton nu...
    jag ställde en fråga-om nån annan säjer upp försäkring då hunden blir äldre...

• Anonym

hon har allergiexem,men de vet ej pga vad så hon kliar på o mår inte bra o ingen kan gö nåt-därför känns det onödigt!!

• Anonym

hon kommer inte leva 6år till-det är jag rätt säker på...

• Anonym

ja,annat spyr hon av... vi har bytt mycket...

• Anonym

Hej! Jag skulle aldrig säga upp försäkringen för vår 11 ½åriga hund.(Hon har hittills inte varit sjuk så många gånger i sitt liv, men jag har haft andra hundar som blivit det dessto mer när de blivit äldre vid ca. 6-10år...Försäkringen har gällt trots åldern)
    Tänk om det då händer något precis efter du sagt upp försäkringen... Då blir det väldigt dyrt och att då vara tvungen att avliva pga. kostnaden skulle väl kännas hemskt?!!!!!!
    Ett alt. är väl att säga upp livförsäkringen (men värdet skrivs väl ändå årligen ner efter 6år och då blir försäkringen billigare) Jag rek. dock inte det. Ändrade en gång för länge sen min då 4-åriga friska tik till enbart vet.vårdsförsäkring för att få billigare premie.Vad hände då, jo hon dog plötsligt Så numera har jag inte vågat ändra någon hunds försäkring. Känner sen bara glädje om hundarna ändå håller sig friska!

• Anonym

(anonym!!)det är inte synd om huinden!! hon ska så klart inte omplaceras.
    jag undrade en enkel sak -omman kan säja upp försäkringen??

• Anonym

Jag skulle aldrig aldrig säga upp en försäkring på min hund. Det är ungefär samma sak som ta bort en försäkring på ett barn med någon svår sjukdom som kommer dö inom de närmsta åren. Behåll försäkringen!

• Anonym

Om man skall ha försäkring eller inte är väl ett ekonomisk risktagande som man får bedöma själv.

Det är inte alls ovanligt att folk tar bort försäkringen när djuret blir äldre- och hör och häpna - det är då de löper större risk att insjukna i allvarliga men behandlingsbara sjukdomar. Det är inte roligt att behöva fatta ett beslut om avlivning på grund av dålig ekonomi när man vet att hunden kan bli fullt återställd och leva några år till. Det kanske inte ens blir ngn tid tid att fundera - ta en livmodersinflammation- i värsta fall bara fråga om timmar.

Visst låter det lätt att säga - ja men då tar jag bort hunden om den blir sjuk. Men det är aldrig så okomplicerat. Då tänker man sig att hunden blir jättesjuk och man själv hinner se det. Inte som ngn ovan beskrev t ex "vagel i ögat" - det vill man ju inte ta bort hunden för! Kan ändå kosta en slant.

• Anonym

Nej jag ska inte säga upp försäkringen på min hund som blir 8 år i feb nästa år. Är en jäkla trygghet att ha försäkringen om det händer nåt och jag vill ha mer utvägar att ta till än enbart avlivning när det händer nåt.

• Anonym

kan INTE för fan jämföra att ta bort försäkring på ett BARN o en HUND!
    jag jämför aldrig barnen o hunden.

Svar på tråden hundförsäkring-måste man ha??