• Diorlover

Hur mycket om oss unga föräldrar stämmer?

Finns så mycket fördommar om "oss" unga föräldrar så tänker ställa frågor till er och se vad som stämmer.

Svara ärligt..

Hur gammal var du? Planerat eller en "olycka"?
    Höll ni ihop länge?/Fortfarande tillsammans?
    Får ni ihop pengarna varje månad, hur mkt tjänar ni? Går ni på bidrag?
    Hur ofta per månad festar ni?
    Ammade du?
    Låter du bebisen skrika och skriker du på bebis?

Finns mycket men alltså det jag hört är att många unga råkar bli gravida för de är uttråkade. Sen lämnar dom bor ungen varje helg för att kunna gå ut och supa, sen har de inga pengar kvar och de får leva på socialen alternativ bo hemma.
    De kommer vada i skulder när barnet är fem år och kommer bli misslyckade föräldrar. När barnen blir äldre tar de igen de det missat..
    De ammar inte heller för det kan man inte göra, låter bebis skrika så den somnar och skriker och är hårdhänta mot sina barn och har inget tålamod själva.

Nu är det inte jag som anser detta eftersom jag själv är unga mamma och anser inte att förälder är någon siffra...

så ta det med en gnutta salt...

• Svar på tråden Hur mycket om oss unga föräldrar stämmer?
  • pondereplay

20 år, inte planerad, men önskad och välkommen! :)

Hållt ihop i sex år!
    Hoppas på ett syskon snart.

Får ut ca 30 000 i månaden

en gång i halvåret? =P Sällan.

Ammade du?
    Ammade i 4 månader sen gick de inte, fanns inge mat.

Verkligen inte!!

• Antonsmamma07

19 när 1:an kom och kommer nu vara 21 när 2:an kommer, sambon va 21 när 1:an kom och kommer vara 23 när 2:an kommer. Bägge har varit planerade.

Vi har varit tillsammmans över 4 år, och förlovade lite mer än 3år.

Sambon har en lön på 20 000, och jag går hemma i väntan på nästa, med sonen 20 timmar i veckan hos dagmamman. Skolade in honom för jag skulle börja jobba, men sen ångrade vi oss och ville ha en bebis till:)

Jag festar aldrig, men sambon gör de kankse 1 gång i månaden.

Ammade du?
    Jo jag ammade i 14 månader

Min son har aldrig bara fått ligga och skrika, när han va liten så hade jag honom jämt på magen i bärsele. Klart att jag har tappat humöret och vrölat till nån gång på honom, men de är inget som jag har för vana. Dessutom är han 20 ,ånader och är inne i värsta trotsen.

• cicci85

19 med första och 22 med andra (när jag blev gravid) Båda planerade

Vi är ff tillsammans, har varit det i 6 år nu.

bara barnbidrag, får ut ca 35 000 i månaden.

olika, ibland inga ibland flera...

Ammade du?
    ettan 5 mån och tvåan är nu 11 mån och ammar...

Nej självklart inte!

• buffybus

jag var 21år när min första kom, skulle fylla 22år.

Ja vi är fortf ihop och dessutom så var vi gifta innan vi skaffa barn. varit ihop i 6år änsålänge och gifta i 2år.

vi såg till o ha fast jobb innan vi skaffa barn.. det var ett mål!! så JA vi får ihop pengar varje månad.. går inte på bidrag o skulle aldrig vilja..

festar aldrig.. känner inte behovet.. 

Ammade du?

ja jag ammade sålänge jag kunde.. 

ja jag låter bebisen skrika ibland.. det beror helt på.. man kan inte va där hos bebisen heeela tiden... och nej skriker inte på bebisen.. hjälper ju inte men visst har man tappat tålamodet någon ggn.. men det räknas inte ens.. 
    André ska bli storebror i Juli-09
  • buffybus

min var planerad glömde jag skriva

André ska bli storebror i Juli-09
  • Lev livet som du borde ha gjort
    18 (Hann fylla 19 innan dottern kom)

Vi var tillsammans 3 år innan vi skaffade barn och håller fortfarande ihop

Sambon jobbar och jag får föräldrarpenning, hur mycket vi tjänar har ingen annan med att göra men vi klarar oss galant!

Aldrig- varken han eller jag.

Ammade du?
    Ja, i 7 månader

Absolut inte
    Gravid igen! Det gick fort ;)
  • Lev livet som du borde ha gjort
    Lev livet som du borde ha gjort skrev 2009-06-14 11:21:35 följande:
    Hur gammal var du? Planerat eller en "olycka"? 18 (Hann fylla 19 innan dottern kom) Höll ni ihop länge?/Fortfarande tillsammans? Vi var tillsammans 3 år innan vi skaffade barn och håller fortfarande ihop Får ni ihop pengarna varje månad, hur mkt tjänar ni? Går ni på bidrag? Sambon jobbar och jag får föräldrarpenning, hur mycket vi tjänar har ingen annan med att göra men vi klarar oss galant! Hur ofta per månad festar ni? Aldrig- varken han eller jag. Ammade du? Ja, i 7 månader Låter du bebisen skrika och skriker du på bebis? Absolut inte
    Och hon var planerad!!
    Gravid igen! Det gick fort ;)
  • NSternhag

Hur gammal var du? Planerat eller en "olycka"? - Jag var 17 när min dotter kom och pappan var 22, hon var inte planerad men ack så välkommen och älskad.

Höll ni ihop länge?/Fortfarande tillsammans? - Vi hade bara varit tillsammans i 4 månader när jag blev med barn, men i augusti har vi varit tillsammans i 2 år och på nyår har vi varit förlovade i 2 år.

Får ni ihop pengarna varje månad, hur mkt tjänar ni? Går ni på bidrag? - Vi får tillsammans ut cirka 30.000 i månaden och det är endast sambons lön + min f-penning (som bara är på 180 kr om dagen) så det är väldigt bra tycker jag.

Hur ofta per månad festar ni? - Oj, aldrig tror jag... Ibland när vi är barnlediga kan vi gå hem till nån kompis och ta ett glas, men inge mer - finns varken ork eller lust till det.

Ammade du? - Hade så lite mjölk så ammade bara i 2 veckor, hade jag haft mer mjölk hade jag gärna ammat, jag tycker det var mysigt och ett bra tillfälle att få vara lite extra med bebisen.

Låter du bebisen skrika och skriker du på bebis? - Har svårt för att låta henne skrika - vill så gärna ta upp henne på en gång och trösta. Har bara skrikit riktigt ordentligt på henne 1 ggn - då var jag mitt i ett sammanbrott - har alrig hänt annars.

• MammaEm

1. jag var 20 han 24, inte planerat.
    2. vi hade varit ihop 5 år. är fortfarande ihop
    3. ja vi får ihop pengar varje månad. inga bidrag.
    4. festar aldrig.
    5. jag ammade men tyvärr så slutade de av sig själv. ca 2.5 månad
    6. nej låter henne verkligen inte skrika.

Svar på tråden Hur mycket om oss unga föräldrar stämmer?