• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Tips på ergonomisk sele - Becon är för krånglig!

Vi har en ettåring som gärna vill bli buren. Min make har tröttnat på Becon som han tycker är för krånglig när han är ensam. Vad finns det för selar som är "enklare" men ändå ergonomiska? Helst ska det gå att ställa in så man slipper en massa justerande varje gång och den ska vara lättbegriplig.

Jag har provat Manduca nmen inbillar mig att det är lika krångligt?

Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på ergonomisk sele - Becon är för krånglig!
  • victoria p

jag trodde inte det kunde va mycket lättare än en beco, de har väl i princip samma funktioner alla de där selarna; beco, manduca, patapum?
    kan inte han bara ha becon då så slipper han "ställa in" varje gång?

• HannaHYLK

Jag tycker patapum är bra. Nattar vanligtvis min dotter (11 månader) i en sådan tre gånger per dygn.

• AnnaSvea

Har en Manduca och en Beco, de är ganska olika.
    Jag föredrar Becon.
    Man måste lära sig hur den skall vara i lugn och ro utan bebis, sen är det inga problem.

• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Tack för svar!

Jag gillar Becon skarpt, det är min make som inte käner sig bekväm. Han upplever att det är krångligt varje gång, att man ganska lätt sätter på den fel och skulle hellre vilja ha något som är mer enkelt att se hur man ska göra. Kanske kan en Ergo sport funka tänker jag. Jag funderar på om Ergo kanske är lite lättare att få i och ur barnet än Becon dessutom?

• trädgårdstjejen

Jag tycker också att beco butterfly är knölig att använda, men jag älskar beco 4th generation och har två sådana =) De är enkla att justera och använda.

• Squeezetoy

Jag är inte heller superförtjust i butterflyen, jag upplever det mkt enklare, och snabbare, att ta på sig t ex ergon eller manducan (har alla tre). Det är en smaksak helt enkelt. 

Det man får vara lite beredd på är väl att det kanske känns osäkrare i början att få upp barnet på ryggen, men man vänjer sig snabbt, bara att öva. 
Svar på tråden Tips på ergonomisk sele - Becon är för krånglig!