• jag mfl

va bonusförälder

Jag har barn sen tidigare, min man har barn sen tidigare.
    Vi har gemensama barn.

Till det som jag tycker känns jätte jobbigt.

Många trådar & även i diskutioner i verkligheten så handlar det om att bonusföräldern kommer in i en redan etablerad familj.
    Bonusföräldern enligt många SKA anpassa sig efter sin nya partner & dennes barn, MEN även efter Bio-mamman.

Varför?

I en sund värld, borde väll alla kunna respektera varandra & försöka att anpassa sig så alla kan må så bra som möjligt.

MEN åter igen, Varför är det just bonusen som ska anpassa sig?
    Varför ska nya partnern känna sig som "andra" kvinnan?

Självklart ska man som dom vuxna se till att barnen mår bra, men ibland verkar det som om det är viktigare att påpeka att man ska glöma sina egna känslor & bara tänka på barnet.

MEN, om man inte mår bra, hur kan det bli det bästa för barnet, hur kan barnet då må bra?

Ska bio-föräldrarna helt enkelt välja nya partners efter bio-mamman & eller sina bio-barn?
    & om ingen av dessa anser att föräldern över huvud taget ska ha någon ny, vad gör man då?

& hur gör man om det ser ut som min familj, där båda har barn sen innan?
    Ska dom bägga exen, Bio-föräldrarna träffas & planera våra liv?
    & hur gör man om dom har nya med barn sen innan, ojoj?

Hoppas ni förstår vad jag försöker skriva :)

• Svar på tråden va bonusförälder
  • Duncan

Genom alla diskussioner som jag följt på FL om detta så förstår jag att det ofta kan bli problem med bonusar osv - vad jag inte förstår är varför det blir problem, förmodligen är det brist på respekt mot varandra sett från alla vuxnas håll som orsakar problemen. Det borde finnas tusen olika sätt att komma överens på - det viktigaste är att inte barnen blir indragna och lidande.

• jag mfl
    Duncan skrev 2009-06-13 20:19:05 följande:
    Genom alla diskussioner som jag följt på FL om detta så förstår jag att det ofta kan bli problem med bonusar osv - vad jag inte förstår är varför det blir problem, förmodligen är det brist på respekt mot varandra sett från alla vuxnas håll som orsakar problemen. Det borde finnas tusen olika sätt att komma överens på - det viktigaste är att inte barnen blir indragna och lidande.
    Ja men visst :)
Svar på tråden va bonusförälder