• Anonym (lillasyster)

Min syster är död...VARFÖR

Den 3e juni kl 22:30 ringer min syster och gråter hysteriskt.. "Storasyster" har fått hjärtstillestånd. mer vet man inte...
    Jag förstod ingenting och började gråta ..
    Jag kunde inte somna utan satt och grät i köket.. Varför händer en sån sak? 3 dagar inna jag ska gifta mig?

Efter en timme ringer hon igen och säger att läkaren tycker att vi ska åka ner till "västkusten " för det ser inte bra ut... Jag bor i Stockholm så jag säger åt min sambo att nu åker vi på en gång ... vi måste till syrran!!
    Vi skjutsar min dotter till sin pappa och sätter oss i bilen och kör.. Kl var 01 på natten. Vi åker och pratar samtidigt med min andra syster och min pappa som är på väg ner från värmland...

Dom kom ner före oss.
    När kl var halv 4 var vi i örebro och då ringer min syster och skriker i luren att syrran är borrta hon finns inte mer!!

Jag bara skrek , skrek och jag förstår ingen ting... Varför tar nån ifrån mig min syster?.. Hon ska ju finnas hela livet det är ju VI.

Hon hade fått hjärtstop hemma i köket vid halv 10 och ingen hade märkt nåt innan det hände. hon kände ingen ting....

Nu har det gått 1.5 vecka och jag förstår fortfarande ingenting.. jag grät hela natten i bilen hem och hela dagen efter. sen har jag inte fällt en tår.
    Jag har bara en fruktansvärd ångest och det känns som jag ska dö... Varför kan jag inte gråta..

Jag saknar henne så,, Jag hann inte hälsa på henne ... Vi skull edit på semester vecka 29 för första gången sen hon flyttade dit... Nu får jag aldrig mer se henne!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-13 20:56
    Förstår inte ens varför jag ska vara anonym...? Mitt alias här är Lillinor... ni är välkomna in på min sida...

• Svar på tråden Min syster är död...VARFÖR
  • gladamor

Stackars stackars dig och din familj. Det finns absolut ingen som helst mening i detta att hon gick bort sådär och så fort. *styrkekramar* Ta hand om varann nu ni syskon.

• Anonym

beklagar sorgen Gråt och lev ut din sorg...

• Anonym

Kramar om ....livet är orättvist....visst är det...

• Mother of 5

Vet inte vad jag ska säga...mer än att jag verkl beklagar det ni nu går igenom...

• Anonym (Eva)

Beklagar din sorg.. Jag har oxå varit där. Jag miste min syster när jag var 18 år, hon var äldre än mig. Jag hoppas att du kan finna styrka i detta kaos du upplever nu, tids nog kan det klarna och du kan se med andra ögon än bara bitterhet, jag hoppas det, kram.

• Anonym

Jag närapå gråter när jag läser, det du skriver gör nästan fysiskt ont att läsa.... känner sån otrolig medkänsla med dig, ens syskon är ju bland det bästa man har.... tycker så enormt synd om dig! Vill räcka ut mina armar och krama om dig.

• Anonym (lillasyster)

Anonym (eva) Hur gick du vidare? hur fattar man att det har hänt? jag vill inte veta av det som hänt men vet att jag måste ... Den 25 är det begrvning och då är det på riktiigt...
    Min mamma och min syster åkte till sjukhuset häromdagen och träffade syrran en sista gång, de kramade henne och min syster gjorde en fin fläta i håret så att hon ska vara fin.. Men JAG kunde inte åka dit. jag får inte se henne igen... Dom fotade henne så att jag får se när jag pallar men just nu vill jag inte se dom... Är så rädd.
    Jag är så stolt över hennes barn som åxå sett henne och kramat sin mamma och klarade av det.... Tack åxå alla ni andra.. Jag behöver verkligen en kram....

• mompe

Beklagar sorgen.. gör så ont att förlora någon man älskar STOR KRAM!!!!!!!

Svar på tråden Min syster är död...VARFÖR