Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Min syster är död...VARFÖR

Beklagar din sorg.. Jag har oxå varit där. Jag miste min syster när jag var 18 år, hon var äldre än mig. Jag hoppas att du kan finna styrka i detta kaos du upplever nu, tids nog kan det klarna och du kan se med andra ögon än bara bitterhet, jag hoppas det, kram.

• Anonym (Eva)

Anonym (lillasyster) skrev 2009-06-13 20:49:29 följande:

Anonym (eva) Hur gick du vidare? hur fattar man att det har hänt? jag vill inte veta av det som hänt men vet att jag måste ... Den 25 är det begrvning och då är det på riktiigt...Min mamma och min syster åkte till sjukhuset häromdagen och träffade syrran en sista gång, de kramade henne och min syster gjorde en fin fläta i håret så att hon ska vara fin.. Men JAG kunde inte åka dit. jag får inte se henne igen... Dom fotade henne så att jag får se när jag pallar men just nu vill jag inte se dom... Är så rädd.Jag är så stolt över hennes barn som åxå sett henne och kramat sin mamma och klarade av det.... Tack åxå alla ni andra.. Jag behöver verkligen en kram....
    Att se den döda tror jag är bra för sorgearbetet, för det är inget läskigt så länge det inte gått lång tid från döden inträffat, dom ser ut som dom sover, jag såg min syster på sjukhuset, jag var rädd innan jag skulle gå in, jag minns att jag väntade på en läkare som följde med mig in, min mamma hade redan gått in, jag minns att hon skrek.. Jag har en bild av henne som levande och en som död. Det blir mer realistiskt då på nått sett, det är lättare att fastna i sorgearbetet om man inte fått säga adjö tror jag. Sorgen är olika för er, du har mist en syster men din mamma har mist ett barn, man sörjer på olika sätt. Det är 17 år sen min syster dog, jag kan än i dag känna att jag har lust att ringa henne, jag ber till henne ofta, det har jag alltid gjort! Jag är övertygad om att hon är med oss, jag var till ett medie för många år sedan, en kvinna från andra sidan landet som jag aldrig träffat, hon förmedlade och sa sånt hon omöjligt kan veta, det va klockrent, jag fick min övertygelse. Tids nog kunde jag se helheten då den första tiden lagt sig, meningen med det hela, för jag tror allt har en mening. Men jag vet att du inte kan se det nu. Snart är det begravning. detta är nått som nu ska gå igenom nu, det blir lättare med tiden. Jag vill ge dig några vackra ord som jag läst nånstans.. sorg är egentligen bara kärlek som blivit hemlös. Tänd ljus för henne hemma och be till henne, hoppas du finner tröst i det, det gjorde jag. Jag kände att min syster var med mig. Jag kunde känna ljus o min sorg, det var så skönt.

En fin dikt min syster fick i dödsannonsen,
    Döden betyder ingenting,
    Jag har bara dragit mig tillbaka.
    till ett annat rum.
    Jag är jag och Du är Du.
    Allt vi var för varandra
    det är vi fortfarande.
    Nämn Mig vid mitt vanliga namn,
    Tala till Mig, på samma sätt
    som Du alltid brukade.
    Skratta åt vardagens små ting.
    Var med Mig.
    Lev med Mig.
    Tänk på Mig.
    Bed för Mig.
    Låt mitt namn fortsätta att vara
    en del av Din vardag.
    Livet betyder detsamma,
    ingenting har skett som förändrar det.
    Livet går vidare, därför att det måste gå vidare.
    Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
    i vår gemenskap.
    Varför skulle Du sluta tänka på Mig,
    för att Du inte längre kan se Mig.
    Jag väntar på Dig,
    för en kort stund,
    alldeles i närheten.
    Allt är bra.

Stor kram till dig vännen
Svar på tråden Min syster är död...VARFÖR