• Anonym (Tjej82)

Slem från underlivet !

Haft ont i magen idag. Är inte gravid. Torkade mig på toa och det var som slem från slidan. Typ gulaktigt/genomskinligt.

Någon som varit med om detta?

• Svar på tråden Slem från underlivet !
  • Anonym

svamp låter det som...börjar det klia o lukta illa så är det troligt..är du hundra på att du inte är gravid eller att mensen är på g..eller ägglossning

• Anonym (Tjej82)

Ägglossning har jag troligen, kan det vara så då? Svamp e det inte, kliar inte alls o svamp e väl inte som gele ?

• Anonym

Har det precis som du. Lite molvärk och glasklara, gula och slemmiga flytningar. har haft det ett tag nu så jag tänker ringa min BM i veckan. Var 7 månader sedan jag fick barn.

• Anonym

Ja det heter ägglossningssekret och är genomskinligt och går att dra ut till slemtrådar. Alla (eller nästan alla) har det men det är inte alltid som det rinner ut ur slidan så att man ser det på papperet. Ibland är det bara inne i kroppen, vid livmodertappen, för det är där det ska vara och hjälpa spermierna överleva i slidan.

• Anonym

Jag har det också och inte bara i samband med ägglossning. Ett par ggr i månaden. Inget kliande heller så har uteslutit svampinfektion. Har också funderingar på vad det kan vara,för som sagt inte bara vid ägglossning.

• Anonym

Det är inte ägglossningssekret eftersom jag inte har ägglossning:) Ochvid det här laget borde min kropp förstått att det inte kommer några spermier så den behöver inte "slemma sig" ha ha

• Anonym

Haha nej men precis.. vad kan det då vara? Jag undrar ju också någon könssjukdom? Eller bara förändringar av flytningar helt enkelt?

• Anonym

Mitt slem när jag blir upphetsad kan se exakt likadant ut som ÄL-sekretet. Om jag läser eller ser något som gör mig upphetsad så kan jag få slem på papperet när jag går på toa flera timmar senare.

• Anonym

har oxå lite slem från underlivet ibland..mest under ägglossningen men ibland när jag inte har det oxå!tror det är helt normalt så länge det är genomskinligt!

• Anonym

Känner igen mig men ibland är mitt lite gulaktigt. Är det någon fara då menar ni?

Svar på tråden Slem från underlivet !