• Anonym (Känslig?)

Otrohet tjej+tjej hångel?

Hej allihopa!

Har en tjej, inte bisexuell.

Hon har en tjejkompis som är lesbisk och som är otroligt tänd på min tjej. Disskutionen om att det var otrohet att hon skulle kyssa en annan tjej kom upp rätt tidigt vårt förhållande.

Vi tycker helt olika på den punkten, jag tycker att det är exakt samma sak som att kyssa en kille, varför ska könet ha med ngt att göra, ett hångel är ändå ett hångel.

Efter mkt fram och tillbaka så kom vi fram till att hon inte skulle kyssa/hångla med en annan tjej för att jag känner så som jag gör.

För en vecka sen så kom ämnet upp igen och hon sa då att ett tjej hångel med en hetero tjej inte var lika farligt som med hennes lesbiska kompis, jag sa givetvis, med tanke på att det är känslor inblandat från hennes lesbiska kompis.

Igår... Hon var ute och festade med tjejkompisarna (inget ovanligt) och när jag träffade henne inatt så kom det fram att hon hade hånglat med en av hennes heterokompisar. Jag fick genast en jätteklump i magen och undrade varför. Hon sa att hon gjorde det för att hennes kompis aldrig gjort det innan. Hon såg på mig hur ledsen jag blev och sa att hon borde ånger men att hon inte gjorde det.

Hur ska jag göra, hon bryr sig ju tydligen inte om hur jag känner.... suck!

Reagerar jag för mkt eller?

• Svar på tråden Otrohet tjej+tjej hångel?
  • Nyfiken gul

men alltså... jag tycker INTE det är samma sak.

Fyllehångel med sin bästa kompis har nog ALLA tjejer nån gång i sitt liv gjort.

Det är på skoj och har inget med känslor att göra.

Däremot om hon raggat på en tjej medvetet och haft baktankar med det hela - då hade jag också sett det som otrohet.

Jag skulle se fyllehångel med min bästis som samma grej som att killarna jämför kukar i bastun efter gymmet.... är det också otrohet då i så fall?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

Nej, jag tycker inte du överreagerar. Det spelar väl ingen roll om hon hånglar med en hetero- eller homotjej, det är ju ingen skillnad för dig eller för din tjej. Du ser det som otrohet vilket du sagt till henne, och om hon är bisexuell så kan väl hon tända lika mycket på att hångal med en heterotjej som med en bisexuell tjej?

Jag är också bi och min sambo har gjort klart att han inte tycker det är ok att jag hånglar med en annan tjej eller med en kille. Detta är något jag respekterar och aldrig skulle göra. För övrigt så älskar jag min sambo och vill inte hångla med någon annan, jag vill bara vara med honom...

• Anonym

Oj, såg nu att du skrev att hon inte var bisexuell, vilket jag starkt ifrågasätter. Ingen av mina heterokompisar skulle ens komma på tanken att hångla med en annan tjej, det är bara vi bitjejer som tycker det är mysigt (och mina lesbiska kompisar)

Man kan ju undra varför din tjej pratar så mycket om tjejhångel om hon nu är helt straight? Tänker du lika mycket på att hångla med andra killar?

Anonym skrev 2009-06-14 12:46:34 följande:
    Nej, jag tycker inte du överreagerar. Det spelar väl ingen roll om hon hånglar med en hetero- eller homotjej, det är ju ingen skillnad för dig eller för din tjej. Du ser det som otrohet vilket du sagt till henne, och om hon är bisexuell så kan väl hon tända lika mycket på att hångal med en heterotjej som med en bisexuell tjej? Jag är också bi och min sambo har gjort klart att han inte tycker det är ok att jag hånglar med en annan tjej eller med en kille. Detta är något jag respekterar och aldrig skulle göra. För övrigt så älskar jag min sambo och vill inte hångla med någon annan, jag vill bara vara med honom...
  • Anonym (Känslig?)

Nyfiken gul skrev 2009-06-14 12:46:05 följande:

men alltså... jag tycker INTE det är samma sak.Fyllehångel med sin bästa kompis har nog ALLA tjejer nån gång i sitt liv gjort.Det är på skoj och har inget med känslor att göra.Däremot om hon raggat på en tjej medvetet och haft baktankar med det hela - då hade jag också sett det som otrohet.Jag skulle se fyllehångel med min bästis som samma grej som att killarna jämför kukar i bastun efter gymmet.... är det också otrohet då i så fall?
    Jag vet att det är vanligt att tjejkompisar hånglar med varandra, men hon vet ju vad jag tycker. Hon sa att det var på skoj, men varför känns det fel?

Har förresten aldrig varit med om att killar jämför varandra i bastun, men jag tror inte riktigt att det är samma sak...
  • michelodeon

Är man tillsammans men någon, så hånglar man inte med någon annan. Skulle helt klart se det som otrohet.
    Alla är vi olika, men jag skulle aldrig acceptera det.

• Anonym

Tycker inte heller du överdriver. Man ska respektera varandra i ett förhållande och nu har du sagt att du inte vill att hon ska göra detta. Då ska det inte spela nån roll vilken relation man har till personen man hånglar med.
    Varför är det ok för en tjej att hångla med sin tjejkompis, då borde de vara lika ok att hångla med sin killkompis. För en kompis är väl en kompis?

Kan bara tillägga att jag som hetero skulle aldrig hångla, eller ens pussa en tjejkompis på munnen. Vi kramas, där går gränsen.

• Anonym (Känslig?)

Jag älskar henne jättemkt och vet att hon älskar mig lika mkt. Jag vill heller inte att en sak som detta ska komma ivägen för oss.

Jag måste ta upp det med henne, men när hon inte känner ngn ånger så blir det svårt att få henne förstå.

Jag förstår verkligen inte att man vill hångla med ngn annan när man är i ett förhållande, även om det inte betyder ngt?!

• Anonym (b)

jag förstår inte vad man får ut av att hångla med sina tjejkompisar? Är det bara för att det är en "cool" grej? Det känns lite barnsligt tycker jag. Jag har aldrig hånglat med en tjej och förstår inte varför jag skulle göra det. Jag gillar ju killar, inte tjejer? Jag tycker att din tjej helt klart har gjort fel då hon vet hur du känner. Jag ser det som otrohet, ni har ju faktiskt prata om detta innan! Hon verkar inte ha mycket respekt för dig och ert förhållande. Jag skulle ha varit jättearg.

• Anonym (Anna)

Trodde killar gillade att leka med tanken på att hans tjej hånglar med en annan tjej ;)
    behöver ju inte betyda ett dugg ju!
    ibland har man hånglat upp sin kompis bara för att det retar folk lite :P

• Anonym

Jag tror helt enkelt att du måste få henne att förstå att även om hon inte tycker att hon gjort något fel, så blir du sårad. Och anledningen till att hon inte ska göra så är för att man inte ska såra den man är tillsammans med.

För drygt 15 år sedan var jag ihop med en man som tyckte att jag betedde mig illa när jag drack alkohol. Jag brukade dansa med samma kille (olika från gång till gång) en hel kväll, pussa andra killar på kinden osv. Jag tyckte inte att jag gjorde något fel utan att det var han som var sotis. Men han gav mig ett ultimatum, jag fick välja mellan honom och alkoholen. Jag var så arg men slutade dricka. Det tog inte lång stund innan jag insåg att jag hade sårat honom väldigt mycket och även om jag ville dricka så slutade jag för hans skull. Jag har varit helt alkoholfri sedan dess och aldrig gjort några sådana tokigheter igen.
    Inte samma sak som för dig, men visar att man faktiskt kan sluta med något man själv tycker att man har rätt att göra för att inte såra sin partner.

Anonym (Känslig?) skrev 2009-06-14 13:14:33 följande:

Jag älskar henne jättemkt och vet att hon älskar mig lika mkt. Jag vill heller inte att en sak som detta ska komma ivägen för oss. Jag måste ta upp det med henne, men när hon inte känner ngn ånger så blir det svårt att få henne förstå. Jag förstår verkligen inte att man vill hångla med ngn annan när man är i ett förhållande, även om det inte betyder ngt?!
  • Anonym

nej, du överdriver inte. Tycker också det låter som att din tjej är bi, jag förstår inte riktigt varför hon skulle tjata om tjejhångel annars. Eller, om inte fullfjädrad bi, så kanske en liiten dragning åt det hållet i alla fall.

• Anonym

Anonym (Anna) skrev 2009-06-14 13:17:39 följande:

Trodde killar gillade att leka med tanken på att hans tjej hånglar med en annan tjej ;) behöver ju inte betyda ett dugg ju! ibland har man hånglat upp sin kompis bara för att det retar folk lite :P
    Som vanligt är det rätt dumt att generalisera. En del tycker säkert om det, och andra inte.
  • Anonym (Känslig?)

Anonym (Anna) skrev 2009-06-14 13:17:39 följande:

Trodde killar gillade att leka med tanken på att hans tjej hånglar med en annan tjej ;)behöver ju inte betyda ett dugg ju! ibland har man hånglat upp sin kompis bara för att det retar folk lite :P
    Många killar gillar det och jag har kommit på varför, det är för att de tror att det finns en chans att ha trekant. Jag är inte alls intresserad av att ngn annan har sina läppar på min tjej och ag är definitivt inte intresserad av att blanda in en till i vårt sexliv. Jag älskar bara henne och vill bara vara med henne!!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Känslig?) skrev 2009-06-14 13:24:41 följande:
    Anonym (Anna) skrev 2009-06-14 13:17:39 följande: Många killar gillar det och jag har kommit på varför, det är för att de tror att det finns en chans att ha trekant. Jag är inte alls intresserad av att ngn annan har sina läppar på min tjej och ag är definitivt inte intresserad av att blanda in en till i vårt sexliv. Jag älskar bara henne och vill bara vara med henne!!
    jo, det kan jag faktiskt förstå, jag är  inte enögd.
    Men man kan ske inte ska ta så hårt på det om det nu var en engångsföretelse.
    men eftersom du har sagt hur du  vill ha de så ska hon naturligtvis inte utsätta dej för detta.
    jag skulle personligen reagera mer om min kille hånglade med en tjej än om han gjorde det med en kille.... för ja vet att det inte är "på riktigt" när det är med nån av samma kön.

svårt att förstå andras känslor såhär över internet, men prata med hennei igen, o ställ ultimatum om hon upprepar samma sak igen, för du ska inte behöva må dåligt, abslut inte.
    lycka till.
  • Anonym (Känslig?)

Anonym (Anna) skrev 2009-06-14 13:29:40 följande:

jo, det kan jag faktiskt förstå, jag är  inte enögd.Men man kan ske inte ska ta så hårt på det om det nu var en engångsföretelse.men eftersom du har sagt hur du  vill ha de så ska hon naturligtvis inte utsätta dej för detta.jag skulle personligen reagera mer om min kille hånglade med en tjej än om han gjorde det med en kille.... för ja vet att det inte är "på riktigt" när det är med nån av samma kön.svårt att förstå andras känslor såhär över internet, men prata med hennei igen, o ställ ultimatum om hon upprepar samma sak igen, för du ska inte behöva må dåligt, abslut inte.lycka till.
    Jag hade också reagerat mkt mer om det hade varit en kille hon hånglat med. Men jag tycker det är fel och jag ska ta ett snack med henne så fort som möjligt.

Tack Anna!
  • Anonym

Kanske hon inte riktigt förstår pga att det var alkohol inblandat?

Skulle hon hångla upp sin kompis om hon vore nykter? Troligen inte va?

Så i så fall ska väl ett ultimatum handla om hennes relation till alkohol. Med alkohol i kroppen blir man dum i huvudet, så enkelt är det. Och då ska hon i så fall börja tänka på hur mycket hon dricker och i vilket sällskap om det är så att hon ballar ur när hon har druckit.

Kanske dags att ta några vita helger?

Svar på tråden Otrohet tjej+tjej hångel?