Skrållan71 skrev 2009-06-14 20:58:36 följande:
Jag har en kille som snart e 16 månader o han går inte iheller. Han har varit sen med allt motoriskt,eller nöjd vill jag kalla det för han har alltid varit ett lugnt barn. Han kan gå om man håller i 1 hand men helst 2. Hans problem e hans fötter,dem står rakt ut som Chaplins spec vänster så han ska till ortopeden o kollas.Tyvärr så dröjer det 3-4 månader innan vi får en tid...
Han har aldrig krypit utan hoppar fram på rumpan*L*,kan inte resa sig själv till stående...
Har exakt samma sak här.. min son är 14 månader o varken går el kryper... han "hoppar fram" han oxå... :) saken är att han vill gå... men han har så bråttom... han har ingen balans för fem öre... kan gå några steg iaf.. 10 steg själv.. men kan inte heller ramla normalt.. tar inte emot sig.. reser sig inte själv mot något.
är han föddes märkte dom att ena höften inte var rätt (den var lite orörlig).. så han fick ha en "blöjskena" i 6 veckor... sen röntga o det såg bra ut.. men går ut med ena benet/ foten... rättar till sig när han börjar gå..
men han har alltid varit en nyfiken kille.. "pratat" på tidigt.. hänger med på allt... så få se när själva gåendet kommer igång... känns som det tar ett tag... ska även till en sjukgymnast med honom.