• Lotlas

Min son nös ut en fluga!

Sonen, 2 år, har varit snorig ett par dagar. I morse noterade jag att han hade gult snor, men bara ur ena näsborren. Det jag läst om gult snor ur ena näsborren är att det kan bero på att barnet petat in något i näsan. Men jag tänkte: "Nej, det är inte troligt, jag har ju varit med honom och haft koll på honom hela tiden." (Nåja, inte exakt varenda sekund, men jag tyckte inte att det funnits möjlighet för honom att peta in något i näsan i alla fall!)

Dagen har flutit på med gult snor ur samma näsborre hela tiden. Jag satt faktiskt och funderade på att ringa sjukvårdsrådgivningen och fråga vad de tyckte när sonen plötsligt nös. Ut ur näsan kom då en ny sträng gult snor och i det fanns det en liten fluga!! Tänk er blomfluga, fast lite större. Jag trodde inte mina ögon, men det var faktiskt en liten fluga! Han har ju knappast petat in den, utan den måste ha flugit in och fastnat. *ryser*

Har någon varit med om något liknande?

• Svar på tråden Min son nös ut en fluga!
  • mamatobe

Nej! Fy jag ryser med, stackars liten!

• frecklefart90

Jag hade en fluga som fastnade i örat när jag var liten. En vanlig stor fluga som förde ett jäkla oväsen i mitt huvud tills den drunkade (mamma hällde i vatten i örat på mig innan vi åkte in till hälsoentralen)

Jag skulle nog göra en nässköljning på sonen, men någon fara är det inte.

• Nyfiken gul

förmodligen har den flugit in i munnen på honom när ni varit ute kanske och så har den fastnat i slemhinnorna. Förmodligen har han börjat snörvla och harkla sig av flugan istället för att hosta och på så sätt få ut den. Och då har flugan tagit sit upp i näsan istället.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • ElinOlsson

Min dotter nös ut en spagetti

• Lotlas
    frecklefart90 skrev 2009-06-14 17:31:55 följande:
    Jag hade en fluga som fastnade i örat när jag var liten. En vanlig stor fluga som förde ett jäkla oväsen i mitt huvud tills den drunkade (mamma hällde i vatten i örat på mig innan vi åkte in till hälsoentralen) Jag skulle nog göra en nässköljning på sonen, men någon fara är det inte.
    Åh, fy! Det måste vara ännu värre! Hur fick de ut den?
  • Lotlas

Nyfiken gul skrev 2009-06-14 17:32:44 följande:

förmodligen har den flugit in i munnen på honom när ni varit ute kanske och så har den fastnat i slemhinnorna. Förmodligen har han börjat snörvla och harkla sig av flugan istället för att hosta och på så sätt få ut den. Och då har flugan tagit sit upp i näsan istället.
    Ja, antagligen har det gått till så. Den var ju pytteliten och det är inte säkert att han märkte av den ens.
  • Lotlas
    ElinOlsson skrev 2009-06-14 17:34:09 följande:
    Min dotter nös ut en spagetti
    Det är ju i alla fall något man äter i vanliga fall också..!
  • frecklefart90
    Lotlas skrev 2009-06-14 17:37:57 följande:
    Åh, fy! Det måste vara ännu värre! Hur fick de ut den?
    Det var inte så farligt men så var jag ju äldre också.
    De hade någon slags lång pincett som de tog ut flugan med.
    Men det kändes ju förstås lite snuskigt. (jag tvättade öronen väääldigt noga ett tag efter det )
  • Lotlas
    frecklefart90 skrev 2009-06-14 17:45:09 följande:
    Det var inte så farligt men så var jag ju äldre också. De hade någon slags lång pincett som de tog ut flugan med. Men det kändes ju förstås lite snuskigt. (jag tvättade öronen väääldigt noga ett tag efter det )
    *huvva*
Svar på tråden Min son nös ut en fluga!