• Lotlas

Min son nös ut en fluga!

Sonen, 2 år, har varit snorig ett par dagar. I morse noterade jag att han hade gult snor, men bara ur ena näsborren. Det jag läst om gult snor ur ena näsborren är att det kan bero på att barnet petat in något i näsan. Men jag tänkte: "Nej, det är inte troligt, jag har ju varit med honom och haft koll på honom hela tiden." (Nåja, inte exakt varenda sekund, men jag tyckte inte att det funnits möjlighet för honom att peta in något i näsan i alla fall!)

Dagen har flutit på med gult snor ur samma näsborre hela tiden. Jag satt faktiskt och funderade på att ringa sjukvårdsrådgivningen och fråga vad de tyckte när sonen plötsligt nös. Ut ur näsan kom då en ny sträng gult snor och i det fanns det en liten fluga!! Tänk er blomfluga, fast lite större. Jag trodde inte mina ögon, men det var faktiskt en liten fluga! Han har ju knappast petat in den, utan den måste ha flugit in och fastnat. *ryser*

Har någon varit med om något liknande?

• Svar på tråden Min son nös ut en fluga!
  • Miot

Men fy, tur att den kom ut tillslut!

När jag var liten så började jag höra väldigt dåligt på ena örat, det susade och slog lock hela tiden, så mamma hälde i revaxör i örat på mig som fick värka över natten. Dagen därpå sköljde vi ur örat och ut kom en stor myra med massa vax, usch o fy! =)

• Lotlas
    Miot skrev 2009-06-14 17:46:50 följande:
     Men fy, tur att den kom ut tillslut! När jag var liten så började jag höra väldigt dåligt på ena örat, det susade och slog lock hela tiden, så mamma hälde i revaxör i örat på mig som fick värka över natten. Dagen därpå sköljde vi ur örat och ut kom en stor myra med massa vax, usch o fy! =)
    Usch! Hur gammal var du då?
  • Miot
    Lotlas skrev 2009-06-14 18:05:50 följande:
    Usch! Hur gammal var du då?
    Jag var runt 8 år tror jag.
  • Velour

Min morfar, när han var i livet och i unga dagar, hade fått en liten spindel som gäst i sitt öra.

• anna klara

Min kompis dotter råka hamna på/ i/ brevid.... ett jordgetingbo!!! Dom fick åka till sjukhuset i ilfart, där KRÄKTES upp jordgetingar!!! Usch....

• Empan81

Förra sommaren flög det in en sån bananfluga modell större (typ flugbebis) i örat på mig Jag fick PANIK o ställde mig o hoppa med örat neråt. Satan vad den surrade! Det var vidrigt. Tillslut tog jag mig hem till mina föräldrar (de bor grannar o sambon var inte hemma) som sköljde örat på mig o då "flöt" den ut. Det var sååååå obehagligt. O den hade nog minst lika mycket panik som mig, för den surrade nåt enormt!

• Ord blind

Man andas in massa insekter under sin livstid. Ser inget konstigt med att en hamnade i näsan, den följde väl med inandningsluften eller flög fel.

• Lotlas
    Empan81 skrev 2009-06-18 12:23:35 följande:
    Förra sommaren flög det in en sån bananfluga modell större (typ flugbebis) i örat på mig Jag fick PANIK o ställde mig o hoppa med örat neråt. Satan vad den surrade! Det var vidrigt. Tillslut tog jag mig hem till mina föräldrar (de bor grannar o sambon var inte hemma) som sköljde örat på mig o då "flöt" den ut. Det var sååååå obehagligt. O den hade nog minst lika mycket panik som mig, för den surrade nåt enormt!
    Det måste verkligen kännas konstigt!
  • LitenKyckling

Ord blind skrev 2009-06-18 12:26:54 följande:

Man andas in massa insekter under sin livstid. Ser inget konstigt med att en hamnade i näsan, den följde väl med inandningsluften eller flög fel.
    Ja, det var nog värrre för flugan. Tänk att drunka i snor. Nice
  • mamma till 2

Usch! Det är min stora fasa, som några av er skrivit, att det ska komma in ett djur i mina öron! Ett tag var jag helt sjuk och somnade med händerna för öronen och med täcket över huvudet. Det höll i sig i några år! Har fortfarande den nojan kvar men inte så att jag håller för öronen längre. Men det knastrar i mitt ena öra och har gjort i några år, kanske har nåt där :-O

• ThisIsMe

Haha, vad kul! Jag brukar få små flugor i ögonen när jag cyklar och ibland kommer de inte ut förrän ett par dagar senare.

• Lotlas
    LitenKyckling skrev 2009-06-21 04:06:33 följande:
    Ord blind skrev 2009-06-18 12:26:54 följande: Ja, det var nog värrre för flugan. Tänk att drunka i snor. Nice
  • Mrs Charles

mamma till 2 skrev 2009-06-21 04:26:40 följande:

Usch! Det är min stora fasa, som några av er skrivit, att det ska komma in ett djur i mina öron! Ett tag var jag helt sjuk och somnade med händerna för öronen och med täcket över huvudet. Det höll i sig i några år! Har fortfarande den nojan kvar men inte så att jag håller för öronen längre. Men det knastrar i mitt ena öra och har gjort i några år, kanske har nåt där :-O
    En sommar när jag hälsade på min moster så hade dom en massa vidriga kryp som flög omkring så jag sov med mössa.
Svar på tråden Min son nös ut en fluga!