Zakhyntos
Åker dit på tisdag morgon med airtours. Något man ska tänka på? Vad är bra/dåligt? Hur är priserna? Hur mkt fickpengar bör man ha med sig?
Åker dit på tisdag morgon med airtours. Något man ska tänka på? Vad är bra/dåligt? Hur är priserna? Hur mkt fickpengar bör man ha med sig?
Håll i dig inför landningen =)
Landningsbanan är väldigt liten så den känns att man landar =)
Var där för många år sedan, så jag kan tyvärr inte tipsa ang pengar osv...men det känns som om att det är dyrt vart man än reser nu...
Zakynthos är en underbar ö! Grön och fin. Mitt tips är att hyra en moped eller en bil och köra runt, finns massa underbara så badvikar och byar. Åk ut till stränderna i Vasilikos, besök Laganas (beroende på var ni bor så klart).
Priserna är väl som övriga euroland, lite dyrare (enligt mig)
Fråga gärna om du vill veta mer, jag har bott och jobbat på Zakynthos.
Åh så roligt. Min bästa kompis bor där. Hälsa henne !
ja va i zakynthos för två år sen!:). de va den bästa resan jag gjort. vart ska ni bo någonstans?. Laganas har ju dom finaste stränderna och mest fest liv.. :) det är rättså häftigt att gå längs den där gatan med alla pubar,.. Men en sak du verklligen ska tänka på är att det kommer finnas jätte mycket mammor med sina barn längs gatorna och barnen kommer och kramar dig för att försöka ta saker. mig tog dom en sko av .. helt galna.!:P hade fejk guld kant som han ville ha.. Men letade även i fickorna på den korta tiden, man blir ju såklart charmad av en söt liten pojke på 5 år som kommer fram o ger en en kram , men farliga är dom.. !:)bär alltid pengarna innan för bhn eller något!:)
Var på Zakynthos för 2 år sedan och precis so ryktet är det en riktig partyö, med tongdomar (tonåringar) som festar till 9-10 på morgonen. I allafall var det så runt Laganas. Då kunde man hitta prisvärda restauranger runt stranden (Laganas) men det var mindre utbud av shopping.
Vi ska bo i Argassi, o jag längtar som tusan.
Är det något man inte bör missa när man är där?
Ska tänka på att undvika att krama barn då (som det stod här ovan).
Är det något man ska undvika?
Missa inte havsköldpaddorna! Vi åkte på en båttur och fick se massor.. De är 1 m stora ca.. man får även åka in i de fina "blue caves" Underbart.
Dagen efter hyrde vi en egen motorbåt och åkte ut samma runda, bättre än den guidade turen, för nu gick vi i land intill en av grottorna.. häftigt vatten och häftig upplevelse..
Mina reskamrater fick även chansen att simma intill en sköldpadda, de kunde ta på den.
Ha en underbar resa.
Vi var i laganas och där var det iaf jättebra
Jag ar pa zakynthos nu, ak hit ar allt jag kan saga!
Helt underbart!!!!
Låter jättehärligt! Hur är stränderna där om man har en liten bebis med sig? vi funderar på en resa när dotter kommer att vara ca 1 år!
Jag gillade byn tsvili. Vi bodde i argassi, när vi var där. Funderar på att åka dit nästa år med barnen och kommer i så fall välja att bo i tsvili. Men det är ju helt beroende på vad man vill göra. :) Åkte på rundtur med snorkling det var trevligt. Det är en relativt stor ö där man säkerligen hittar något för alla smaker.