alexia78 & hammoleket79: Det var inte jag som tog upp det här med progesteron & trombyl utan det var min läkare som sa det till mig direkt efter mitt tredje missfall att nästa gång skulle jag testa dessa två mediciner. Har precis startat utredningen så de har inte hunnit komma fram till något ännu men vi behöver inte vänta med att försöka utan nästa gång ska jag helt enkelt ta dessa två mediciner. Som jag förstår det så hjälper dessa mediciner oftast för dem som haft ma/mf så då ska vi testa det och hoppas att det hjälper.
alexia: Jag vet inte hur lång tid en utredning tar men vi har varit och lämnat blodprov och några svar bör komma om nån vecka och svaren på kromosomanalysen kan dröja 4 veckor. Jag har fått tid för en "titthålsundersökning" där de går in med en liten, liten kamera och undersöker livmodertappen och livmodern och ser om där finns några sammanväxningar och/eller extra vävnader. (som jag förstod det)
Vi fick två månader på att få starta vår utredning men det var mest eftersom det var sommarsemestrar just då.
Det är verkligen jättesvårt att fokusera på något annat än sin bebisverkstad. Vi har försökt bli med barn i snart två år nu, inga barn sedan tidigare. Ju längre tid som går desto jobbigare blir det och jag har svårt att tänka på något annat än ÄL, BIM och bebisar. I våras bestämde vi oss för att gifta oss nästa sommar så vi håller på för fullt att planera bröllop. Vi hade tänkt skaffa barn först och sen gifta oss men vi kunde ju inte tro att det skulle vara så svårt att få barn. Så jag tar det lite lugnare nu med FL och istället för att bara läsa alla ma/mf-trådar och bara tänka på det här med missfallen och längtan efter barn så finns jag numera en hel del på BröllopsTorget och diskuterar klänningar, inbjudningar etc. För mig är det en jättebra distraktion att planera bröllop.