Inlägg från: Marina Elena |Visa alla inlägg
  • Marina Elena

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

ni gör som ni vill. Har ni råd att betala av lånet utan problem så go for it!

• Marina Elena

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 00:37:47 följande:

Det är klart vi har råd att betala av lånet! :)Bara de att man kan dela på 2-3 år på de istället för att spara flera tusen i månaden för de har vi inte riktigt råd med.Vi är inte fattiga då skulle vi inte gifta oss men hinna spara ihop till ca 50000kr på några månader är lite tufft.Men bara kul o se va folk tycker och om de är nån som tagit lån till sitt bröllop??????Klart de skulle kännas skönt o betala allt själv utan lån men men... :(
    huvudsaken ni är nöjda! o hellre lån än kuvertavgift i mina ögon!
  • Marina Elena

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 01:01:18 följande:

Ja du maten t.ex. Har hitat ett ställe som fixar allt billigt till bara 500kr per person o de går inte o hitta överallt i stklm!Drickat är inte billigt för ca 50 pers...För visst kan man komma undan med bara 5000kr om man vill men då får man göra ALLT själv o lite bortskämd vill ja bli på min dag:)))))))))Men som sagt ska hålla nere kostnaderna o spara så mycke de går.Men hade ingen aning om att folk va så anti mot att låna till sina bröllop!Trodde de va nästan självklart idag, så mycke som allt kostar menar ja.....
    köp då inte drickat från systemet! *tips*
  • Marina Elena
    Anonym skrev 2009-06-15 01:31:29 följande:
    Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 01:04:52 följande:
    Jag tycker ändå att det är oansvarigt!! Om ni har så gott ställt: SPARA SPARA SPARA. Så idiotiskt att lägga tiostusentals på en sketen fest - dessutom LÅNA till det. Jag tycker att det är lyxfällevarning på dig som inte ser vad som är viktigt att prioritera!
    ett bröllop är typ en av de viktigaste grejerna i livet för många - om det är en sketen fest för dig så betyder det inte att det är det för ts
  • Marina Elena
    Clobberella skrev 2009-06-15 09:52:09 följande:
    Jag tycker det är onödigt att låna pengar till något som faktiskt är gratis. Det kostar inte en krona att gifta sig.
    Men det kostar att ha en stor fest!! Mitt bröllop kostade typ 200 000 (vet inte säkert, betalde inte själv) men för mig var det värt det!
  • Marina Elena
    Anonym skrev 2009-06-15 12:32:09 följande:
    Klart det var "värt det" när du inte betalade själv Marina Elena skrev 2009-06-15 12:30:37 följande:
    hahaha...sant..men jag menae att en stor fest är värd pengarna..det är ju ett minne för livet
  • Marina Elena

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 12:34:34 följande:

Som sagt, kul me lite positiva svar...Men man måste väl avreagera sig på nån...Synd att de blir på nån som bara vill ha lite tips o svar.............
    de är bara avundsjuka..de sitter säkert med en man som vill fortsätta vara sambos o ej gifta sig
  • Marina Elena
    Anonym skrev 2009-06-15 12:41:02 följande:
    Jag tycker att ni får göra precis hur ni vill, folk är alltid dömande.Men en tanke bara, varför måste ett bröllop kosta 50 000-100 000? Det är ju gratis att gifta sig. När jag ska gifta mig kommer det nog inte bli så dyrt iallafall då man kan laga mat och dekorera och sånt själv. Man behöver ju inte välja det finaste och dyraste...
    men det är ju underbart att få den klänning o de smycken man alltid drömt om, få ha festen i en fin lokal där folk passar upp på en..god mat o dryck, stor tårta..ett bra band som spelar..
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???