Inlägg från: LyckligtSlut |Visa alla inlägg
  • LyckligtSlut

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Ni är ABSOLUT inte dåliga människor. Alla väljer själv vad man ska lägga pengar på, låna till osv. Många resonerar nog dock som jag gör. Hur kan man ha råd att låna men ej att spara? Du måste ju betala tillbaka det du lånar med ränta dessutom. Då blir det billigare att spara, menar jag.

Förstår att ni kanske inte tycker att ni hinner spara om ni vill gifta er fort.

Själv skulle jag satsa på ett billigt bröllop, men så har stora fester aldrig varit något för mig heller.

Kul att ni ska gifta er! Grattis! Bry er inte heller mycket om vad andra tycker om er "moral", men tänk igenom lån ändå. Det bör man alltid göra. Inte roligt att börja ert gemensamma liv med en massa skulder.

• LyckligtSlut
    miLLus skrev 2009-06-15 02:34:06 följande:
    Folk väljer att ta lån till bil, varför sparar man inte där då? Man kan tycka att det är onödigt att spara till en fest men någonstans måste man inse att bara för att man själv tycker att det är onödigt så betyder det inte att andra gör det. Jag tycker text att det är dumt att låna till en ny bil när man kan köpa en begagnad för 10 000 kronor. Skulle dock aldrig säga till folk som köpt en ny bil för lånade pengar att det var dumt. Alla gör som de själva vill trots att det finns en risk att de sätter sig i skuldfällan. I slutändan är det deras ekonomi och därmed deras val.
    Precis vad jag anser! Folk prioriterar helt enkelt olika! Som jag skrev tidigare, ett dyrt bröllop skulle aldrig betyda mycket för mig, hur gott ställt jag än hade haft det, men säkert skulle jag å andra sidan kunna importera rashundar för 70 000 till Sverige... Folk prioriterar olika och har olika mål i livet!
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???