Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???
Anonym (*-*) skrev 2009-06-15 07:31:30 följande:
Sitter nästan o skäms för mitt eget stundande bröllop Gifta oss vill vi, det känns såååå rätt, men något pråligt bröllop har vi inte råd med och det finns bra många andra ställen att lägga stora summor på där dom gör bättre nytta för välbefinnandet. Jag kommer själv att sy min brudklänning med tyger från Ohlssons tyger (billiga stuvbitar), han köper en frack på second handbutiken för några hundra, buketten betalar jag bara självkostnadspris på och en systerdotter till min svägerska gör den (hon är florist) På mottagningen efteråt så kommer vi bara att ha smörgåstårta och tårta till kaffet, dessa görs av en brorsdotter till mig (hon har egen cateringfirma) också till självkostnadspris, alltså vi betalar bara för ingredienserna. Håret får jag ordnat av en systerson som är frisör, och naglarna av en kompis till min syster helt gratis båda två. Festlokalen har min bror ordnat gratis. Senare på kvällen när mottagningen övergår till bröllopsfest så kommer vi att grilla ute och ha sallader och potatissallad till. Det som är av större betydelse för oss båda är att vi vill ha ett riktigt kyrkbröllop med hela våra familjer och våra närmaste vänner, det är i DET vi kommer att ha våra minnen från bröllopet, och det är inget vi kan köpa för pengar. Hmm....känner mig som en riktig snåljåp!!
Låter som ett jättebra sätt att fixa sitt bröllop på ju. Önskar jag kunde så mycket om att sy så jag kunde göra likadant. Och du känner flera som ställer upp med diverse saker till självkostnadspris,det är ju kanon. Varför känner du dig som en snål? Det är väl bara dumt att betala överpriser när man inte måste.Om TS fråga så kanske det är dumt att låna till bröllopet beroende på hur mycket pengar det rör sig om. Som ngn skrev så ska det ju betalas av utan att det finns ngt ekonomiskt värde i lånet. Själv skulle jag anpassas mitt bröllop efter vår plånbok för att slippa känna av ränta och amortering för en dags firande,även om det gäller mitt vackra bröllop.