Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???
Mindre summor skulle jag t ycka var ok att låna till bröllop. Men abslolut inte uppemot 50 000, det är säkert jättekul att få ett "drömbröllop" men det är nog inte lika kul att betala av det i efterhand..
Jag och sambon planerar bröllop (hemligt än så länga därav annonym) men vi har verkligen kass ekonomi så det blir ett billigt bröllop. Vi försöker lägga undan några hundra varje månad (om det går) och en del onödiga saker/prylar som vi inte behöver säljer vi och de pengarna går också till bröllopet. Vi räknar med att det får kosta max 10 000. En till ring vill jag (idag) inte ha, klänning ska jag få hjälp att sy av en vän som är syr båda bal- och brudklänningar, vi funderar på att "bara" ha kaffe och tårta efter vigseln (så vi kan bjuda så många som möjligt) osv.
Visst skulle vi kunna vänta men vi har en del äldre i släkten, både på min och sambon sida som vi verkligen vill ha med när vi gifter oss därför vill vi inte vänta. Mycket helre ett enkelt bröllop med alla släkt och vänner vi vill ha där än vänta och ha ett dyrare men kanske då utan de som betyder mycket för oss.