Inlägg från: Nussa o Nusse |Visa alla inlägg
  • Nussa o Nusse

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Jag hade nog inte kunnat njuta fullt ut om jag hade "slösat" med pengar som jag inte hade. Är det svårt att spara blir det ju svårt att betala igen, och det med ränta också!

Jag hade hellre bjudit de jag ville, men kört på billigare buffé (pajer man fryser i förväg, potatis/pasta sallader, hembakt bröd man fryser i förväg, lite ostar, frukt o grönt, oliver, goda såser/röror, kycklingspett...) Man kan komma ner på 50 kr/person, och man måste inte bjuda på alkohol! Bjud max ett glas, och ha självkostnadspris på resten. Det brukar alltid finnas någon man känner som kan baka tårtan, ni kan ju önska er den i bröllopspresent.

Skit i dyra dekorationer, gör själv i så fall, och satsa på stearinljus. Klänningen kan man köpa begagnad på blocket, eller beställa en kinaklänning för 2-3000. (Sydd i kina, se blocket.)

Det enda jag skulle kunna tänka mig att låna till är ringen, för den ska man ju ha hela livet. Festen är ett minne som inte beror på vad den kostade, utan på vilka som var där och vad man gjorde. Vi hade ett medeldyrt bröllop och jag fick allt jag ville ha, äkta champagne, dyr klänning mm, men vi hade råd och så här i efterhand spelar det inte nån större roll. Jag vet bara att jag hade roligt men framförallt att jag är gift med min Nusse.

På bröllopstorget.se finns många fler budgettips.
    Lycka till!

Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???