• miLLus

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Folk väljer att ta lån till bil, varför sparar man inte där då? Man kan tycka att det är onödigt att spara till en fest men någonstans måste man inse att bara för att man själv tycker att det är onödigt så betyder det inte att andra gör det.

Jag tycker text att det är dumt att låna till en ny bil när man kan köpa en begagnad för 10 000 kronor. Skulle dock aldrig säga till folk som köpt en ny bil för lånade pengar att det var dumt. Alla gör som de själva vill trots att det finns en risk att de sätter sig i skuldfällan. I slutändan är det deras ekonomi och därmed deras val.

• miLLus

jag undrar varför folk inte kan acceptera att ts vill ha ett tort fint bröllop? Det kan vara svårt för oss att förstå som inte vill ha stora bröllop men det är ju faktiskt hennes bröllop och hennes pengar.

Man kan säga till en kattuppfödare att det är dumt och oansvarigt att låna pengar till en katt för 20 000 kronor när man kan få en bondkatt gratis. Men vad gör kommentaren egentligen? Kattuppfödaren vill inte ha en bondkatt och ts vill inte ha ett budgetbröllop.

• miLLus

Många lägger pengar på de saker där du får hjälp exempelvis. Alla har inte en stor slänkt som kan göra jobbet åt en.

Jag förstår att folk vill lägga pengar på ringen (den ska ju ändå sitta på ens finger ett tag) eller fotograferingen. Dessa två saker är inte billiga! En ring kan enkelt gå på 10 000 kronor och ska du ha en fotograf som fotograferar hela dagen går det på mellan 15-25 tusen för en professionell fotograf.

• miLLus
    Anonym (januaribrud) skrev 2009-06-15 13:23:22 följande:
    Det är äktenskapet som är viktigt inte bröllopet.
    Bara för att ett bröllop inte är viktigt för dig betyder det inte att andra inte tycker att bröllopet är viktigt för dem.
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???