Inlägg från: Vroooooom |Visa alla inlägg
  • Vroooooom

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Någon kanske redan skrivit liknande kommentarer men jag orkar verkligen inte läsa igenom tråden.

Jag tycker inte det verkar vara särskilt ekonomiskt att låna till ett bröllop. Det kommer ju i slutändan innebär att ni får betala mer än vad ni skulle ha fått göra om ni sparat ihop till det och är det en sådan bra idé när ni inte verkar ha så vidare bra ekonomi?
    Dessutom förstår jag inte riktigt hur ni inte har råd att spara men ni har råd med amortering plus ränta?

Så för att svara på frågan. Nej, det är inte hemskt att låna till ett bröllop men det är himla oekonomiskt.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it
  • Vroooooom
    Anonym skrev 2009-06-15 16:15:09 följande:
    Fast seriöst, om du bor i stockholmsområdet och köper en villa idag för 4-5 miljoner så är det ju inte som att du någonsin kommer att betala av den! Eftersom bostadspriserna är så höga är det inte troligt att man gör världens vinst om man säljer den efter 2 år för att det skiter sig. Jag är inte avundsjuk på de som betalar bröllop med egna pengar, det gjorde även jag för 5 år sen. Vi hade sparat ihop till det för övrigt, men gjorde det ganska litet eftersom vi ville gifta oss snabbt och inte ville spara i 10 år.Det viktigaste för oss var att gifta oss, inte att ha en stor fest med massor av folk.
    Fast det spelar ju egentligen ingen roll om man kommer betala av hela bolånet eller inte. Huset finns ju kvar och därmed pengarna, även om det finns en risk för en värdeminskning. Man har alltså inte förlorat pengarna på samma sätt som man gör när man betalar ett bröllop, eller köper lösgodis för alla pengarna.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???