Inlägg från: iolanthe |Visa alla inlägg
  • iolanthe

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Orkar inte läsa hela tråden, men nej, jag tycker inte det är hemskt att låna till ett bröllop. Det är väl inte värre än att låna till möbler eller hemelektronik, och sånt är ju rätt vanligt att köpa på avbetalning.

• iolanthe
    Alfonsina skrev 2009-06-15 17:02:13 följande:
    Så bara för att det är vanligt så ska TS göra samma misstag?
    Misstag, hur menar du då?
  • iolanthe
    Alfonsina skrev 2009-06-15 17:15:23 följande:
    Är det inte ett misstag att låna till konsumtion och betala ränta för något du själv kunnat spara till? "Bara för att alla andra gör det?"
    Nej, jag skulle inte låna till konsumtion, har inte ens lånat till en bil, enda lånet jag nånsin tagit och förhoppningsvis kommer att ta är till vårt boende.

Men alla prioriterar inte som du och jag, så länge ts tycker det är värt att låna till och klarar avbetalningarna ser jag inte problemet.
  • iolanthe
    Hädvigg skrev 2009-06-16 22:15:20 följande:
    Det är många som förväntar sig att bröllopet ska bli "den bästa dagen i ens liv". Är det förväntningar om att allt ska bli perfekt (med stor risk att något går snett)? Jag njöt av min dag och hade precis det bröllop jag ville ha, men ärligt så har jag haft många fantastiska dagar både före och efter. Livet är mycket större än en fest en dag (även om det är för att fira kärleken).
    För mig är bröllopsdagen den största dagen i mitt liv, hittills i alla fall. Vi har fått två underbara älskade döttrar efter att vi gift oss, och visst är det stort att få och föda barn, men ska jag välja ut en dag i mitt liv som den bästa, så är det ändå dagen som jag gifte mig.
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???