Inlägg från: hellohanna |Visa alla inlägg
  • hellohanna

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

.Visst har vi inte så bråttom och gifta oss men vill de innan barn nr2 kommer nån gång och vara en familj, vill inge hellre

Är man inte en familj om man inte är gifta?

• hellohanna
    Förväntansfull0406 skrev 2009-06-15 21:11:24 följande:
    Jag kan känna såhär....nu har INTE läst alla svar och bryr mig inte om det, vet inte om ts e kvar i tråden.... Men...Vad e skillanden mellan att ta lån till typ, en ny bil? körkort? ta en kredit till en resa (som många även med mycket pengar gör) ja även skönhetsoperationer, vill man såvill man WHY NOT! en bra del e att spara så mycket det bara går o sen låna resten... Det ENDA neg e att om ni skiljer er, får ni gå o betala på ett bröllop som....ja e borta (svårt att förklara) I min familj får vi knega till ALLT, får inte låna ett öre av mina päron, min pappa skänker gärna en slant då o då men min mamma har det knapert sj, och mannens mamma har inga pengar alls och vi har inte så mkt kontakt, o min mans pappa skiter typ i oss, han har as mycket pengar men...ja skiter som sagt i oss. Och jag bryr mig inte, jag har inte skaffat barn för att andra ska bidra med pengar (men jag jämnförde med andra i min vänskapskrets)Så vill vi gifta oss, resa, köpa hus, lägenhet eller göra något annat som kostar skjortan så får vi slita oss till allt, ja vill så jävla gärna gifta mig i kyrkan med min man, och om vi inte vinner pengar eller nått så kommer vi nog att få låna en summa... Så jag säger detsamma till dig ts, låna om du vill, men det finns jätte mycket billiga alternativ till ett bröllop, måste inte var 100,000 kr varianten.
    Nu kanske det var banklån det handlade om?

Tar man "onödiga" lån så är det svårare att få tex ett bolån senare..
  • hellohanna
    Förväntansfull0406 skrev 2009-06-15 21:14:41 följande:
    haha, man kan grilla krov på standen och äta mjukglass till efterrätt, och klänningen kan man hyra, eller bara gifta sig i bikini! 70,000 jävla summa
    WTvarning
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???