• JA77

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 12:34:34 följande:

Som sagt, kul me lite positiva svar...Men man måste väl avreagera sig på nån...Synd att de blir på nån som bara vill ha lite tips o svar.............
    Det är intressant at du inte har kommenterat en medlems fråga på din ålder, om du har fat jobb eller vilken summa du har tänkt låna! Själv tycker jag att det är förkastligt att låna till något som totalt saknar värde.
  • JA77

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 12:59:20 följande:

Vad har min ålder, jobb me detta att göra??Är 30 har fast jobb men kommer inte jobba heltid när lillan går på dagis.50000 kommer väl allt gå på, förhoppningsvis billigare.MEN läs innan ni skriver era dumma kommentarer om allt. Tack.Vi kanske bara lånar 1/4 av allt eller inget om de går bra.VADÅ saknar värde???! Bröllop kan väl aldrig sakna värde? Skulle inte gifta mig iså fall.Tycker ni som gift er att om ni fått eller lånat att de saknar värde? Va e de för dum kommentar?!
    En ålder kan ju spegla tankegångar - ung person - inga tankar om framtiden, utan bara "man kan ju låååna". Ett bröllop saknar totalt EKONOMISKT värde, vilket är en förutsättning när man lånar. Du kan inte ha en fest som säkerhet när du exempelvis vill ta ett huslån. Det förstår du väl? Men du kanske tror att du kan ha din fantastiska upplevelse istället? :P

Förresten, varför denna otroliga brådska? Är det av juridiska skäl som ni vill gifta er nu? Varför annars inte spara?
  • JA77

TS, varför hoppar du på folk när de bara säger sin åsikt? De som tycker att lån till bröllop är idiotiska; de är tydligen bittra och avundsjuka? Jag skulle snarare kalla det sunt förnuft!
    Anonym (januaribrud) skrev 2009-06-15 13:23:22 följande:

Det är äktenskapet som är viktigt inte bröllopet.
    Precis så! Önskar att fler kunde inse det!
  • JA77
    Tessa skrev 2009-06-16 15:06:00 följande:
    Men nu är det så att alla kan faktiskt inte spara.Det finns folk som precis får ekonomin att gå runt eller ens det. Alla har inte den turen att ha två inkomster. Hur kan man då spara när det knappt finns ett öre över när boende, mat el, mm är betalt?Om man tvingas låna av släkt och vänner för att klara sig till nästa månad så är kanske inte ett sparande högsta prio och för dessa människor är kanske ett lån till en resa en utväg för att kunna göra något.Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar som jag tidigare skrivit.Inse det och bli mörkrädd för något annat som är mer relevant.Själv väljer jag att bli mörkrädd för att en 16 åring kan döda en kamrat för att flickvännen säjer det, inte för att ts vill låna pengar till ett bröllop.Men alla är vi ju olika och tur är väl det :)
    Om man inte "kan" spara, om man inte har två fasta inkomster och behöver låna av folk för att leva, då hoppas jag att de personerna aldrig skullle prioritera ett bröllop, vare sig lånat eller sparat!!
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???