Inlägg från: j 3 n N y |Visa alla inlägg
  • j 3 n N y

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Nu har jag inte läst alla svar här inne men ser att det lutar åt ett och samma håll; lånar man pengar för att gifta sig så är man ett säkert fall för Lyxfällan.

Vi gifte oss nu i maj och hade ett hejdundrande bröllop med en rejäl fest som knappt ville ta slut. Vi finansierade det bl.a. genom ett banklån som vi tog när vi renoverade vår lägenhet (och vi har fortfarande långt kvar innan lånen är uppe i marknadsvärdet på lägenheten). Eftersom man bara gifter sig en gång så ville vi inte kompromissa på vissa saker, men det är ju upp till var och en!
    Men summa summarum så lånade vi alltså pengar för att gifta oss. Och tro mig, oss kommer ni aldrig få se i Lyxfällan.

TS; om ni känner att ni kan hantera ett lån för att kunna gifta er så tycker jag att ni ska låna. Men var säkra på att ni inte sätter er i knipa först.

Lycka till och grattis till det stundande bröllopet!

• j 3 n N y

Ursäkta men jag kan inte låta bli, ni som anser att det är rent av förkastligt att låna till sånt man inte kan sälja, t.ex. en lägenhet eller en bil, hur ställer ni er till studielån? Någon som vill köpa mina 20 poäng nationalekonomi för jag har då ingen nytta av dem

Trist att börja sitt äktenskap med skulder = trist att börja sin karriär med skulder

Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???