Inlägg från: Hädvigg |Visa alla inlägg
  • Hädvigg

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Sist och slutligen är det ju upp till er, om ni vill ta lån eller inte.

Själv skulle jag inte göra det, eftersom jag ser att det finns mera nödvändiga saker som man kan bli tvungen att låna till längre fram.

Fundera på hur mycket ni kan lägga undan per månad (så ni i alla fall har sparat till en del). Kan ni sälja något eller jobba extra? Att man länge efteråt sitter och betalar av sitt bröllop tror jag inte känns så roligt faktiskt.

• Hädvigg

Det är många som förväntar sig att bröllopet ska bli "den bästa dagen i ens liv". Är det förväntningar om att allt ska bli perfekt (med stor risk att något går snett)? Jag njöt av min dag och hade precis det bröllop jag ville ha, men ärligt så har jag haft många fantastiska dagar både före och efter. Livet är mycket större än en fest en dag (även om det är för att fira kärleken).

• Hädvigg
    iolanthe skrev 2009-06-17 12:35:57 följande:
    För mig är bröllopsdagen den största dagen i mitt liv, hittills i alla fall. Vi har fått två underbara älskade döttrar efter att vi gift oss, och visst är det stort att få och föda barn, men ska jag välja ut en dag i mitt liv som den bästa, så är det ändå dagen som jag gifte mig.
    Roligt att höra att ni hade ett lyckat bröllop

Det jag försöker säga är, att högt byggda förväntningar på något helt perfekt, lätt kan leda till besvikelse.
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???