• Anonym

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Jag gillar inte heller kuvertavgifter, precis som andra här men ett par kompisar hade en bra lösning. Dom ville åka på en resa och önskade sig bara pengar i bröllopspresent. För att inte hänga ut nån eller att folk skulle känna press med pengar så hade dom en urna man la det i och allt blandades. Om man sen vill lägga pengarna på att köpa saker till hemmet, en resa eller betala in på bröllopet kan man ju välja själv

• Anonym

Lyxfällan nästa!! Hallå, hur kan man vara så oansvarig att låna pengar till ett BRÖLLOP? Varför inte spara som alla andra? Det är verkligen ingenting att prioritera om ni inte ens kan spara några tusen i månaden.

• Anonym

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 01:04:52 följande:

Lyxfällan har inget att hämta här du...Vi har de ganska gott ställt men de är mycke pengar de handlar om... Så oansvarig som du kallar mig har du ingen aning om va du pratar om!Tror att de är mer vanligt än man tror att folk lånar till sina bröllop.Bara att ingen vågar säga de rakt ut.
    Jag tycker ändå att det är oansvarigt!! Om ni har så gott ställt: SPARA SPARA SPARA. Så idiotiskt att lägga tiostusentals på en sketen fest - dessutom LÅNA till det. Jag tycker att det är lyxfällevarning på dig som inte ser vad som är viktigt att prioritera!
  • Anonym

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 01:53:04 följande:

Haha *asg*Lite grinig..? ;) Lyxfällan me killarna får gärna komma o hälsa på, de är jättetrevliga (allafall när de handlar hos mig på jobbet) men de skulle snabbt vända i dörren då de märker att här finns inget jobb för dem, hihihihihi!!Så ge dig o läs de ja skrivit tidigare idag...........................................
    Tror knappast att lyxfällan skulle råda dig att ta lån ändå, så det så. Vad är fel med att spara? Har du ngn budget för bröllopet? P
  • Anonym

Om man lånar till något, då skall det vara så att värdet finns kvar till dess att lånet är återbetalt. Ta då ett huslån, värdet finns kvar, det kanske t o m ökar medans du amorterar och betalar ränta.

Att låna till ett bröllop är helt förkastligt! Inget av ekonomiskt värde finns kvar, bara lånet. Räkna då dessutom in inflationen, så kommer det att ta en ända med förskräckelse. Har man inte råd att spara ihop till bröllopet så har man absolut inte råd till att låna till det!

Tänk efter, hur ser er ekonomi ut? Pröva lägga undan fiktiv ränta och amortering varje månad så ser ni hur det kommer att belasta er ekonomi - kanske får det er att vara rädda om ekonomin.

• Anonym

Ja klart ni kan ta lån om ni betalar tillbaka det sen.

• Anonym

Loup Garou skrev 2009-06-15 10:12:05 följande:

Nej tycker inte man ska ta lån, vill man ha ett så pass dyrt bröllop så gäller det att spara! Men det behöver inte kosta så mycket det kan vara fint trevligt ändån speciellt och är det bara en familj ni vill så gå till rådhuset kostar inget alls! Vi hade ett litet bröllop i pappas trädgård hur mysigt som helst och inte hade vi sparat speciellt länge el mkt i månaden! Det är vad man gör det till! Men som sagt vill man ha ett stelt prinsess bröllop med 4 rätters sittning så får man spara! Enligt mig!
    Men Varför ska man spara om man vill ha ett dyrt bröllop ? har du något bra argument varför ? Om man nu har råd att betala tillbaka lånet så småningom, varför ska man i din värld inte låna ?
  • Anonym

Jag skulle inte låna pengar till bröllopet av den enkla anledningen att jag inte vill börja mitt gifta liv med en massa skulder. Om man inte kan spara några tusenlappar i månaden, hur ska man då ha råd att betala tillbaka lånet?

• Anonym

vi bestämde oss av olika andeledningar att gifta oss 3 månader framåt i tiden
    jag som drömt om sagobröllop sen jag var typ 2 år ville inte alls tumma på det så vi lånade 100 000 och sparade ihop 60 000
    jag betalar nu 3 år senare med glädje av en av dom bästa dagarna i mitt liv!

• Anonym

Så white trash att låna till en bröllopsfest! Storslagen fest - javisst, men bättre att lägga pengarna på ett huslån etc. Sitt ni i er lilla 2:a, betala av sura pengar för ert bröllop, se hur relationen faller för att ni inte har råd att flytta till ett större hus - detta för EN KVÄLLS FEST!

ts, hur gammal är du? Har ni fast jobb?

Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???