Inlägg från: Anonym (Bröllops sugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bröllops sugen)

Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???

Anonym (mmm) skrev 2009-06-15 02:01:06 följande:

Du har ju fått flera tips här i tråden för att få ner kostnaden, är det inget att ha?
    ???Va???
    De va inte de som va frågan...eller.....
    Och visst ska ja ha vissa saker i åtanke... som att försöka spara.

Mer än så kan vi inte göra :)

Nä nu e de natti natt!
    Va kul o läsa era inlägg o grattis till er som också ska gifta er! :)
    Anonym skrev 2009-06-15 02:04:04 följande:
    Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 01:53:04 följande: Tror knappast att lyxfällan skulle råda dig att ta lån ändå, så det så. Vad är fel med att spara? Har du ngn budget för bröllopet? P
    Klart vi har en budget!

O speciellt hålla kostnaderna nere men att vi blir nöjda!

Anonym (mmm) skrev 2009-06-15 02:13:45 följande:

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 02:07:56 följande: Jag vet att du frågade om lån men det är ända kul att få höra om du tycker våra tips är bra. Vissa har du ju sagt att dom inte funkar så kul att höra om dom andra också
    Alla tips är välkomna så ;)
    Annars skulle man inte fråga

Anonym (sluta klaga) skrev 2009-06-15 02:39:37 följande:

Halva fl är full med moraltanter. Skit i vad de tycker, tror inte alla dessa präktiga människor alltid lever som de lär!!! De kan låna till hus och Gud vet allt men egentligen, vad är den stora skillnaden? Alla har olika mål och drömmar i livet. Om detta är ER dröm, låt då INGEN annan klanka ner på den.
    Tyvärr är de ju så. Full av moraltanter ja :) Aldrig stött på de förr såsom här på FL!
    Flesta är bra o ger snälla svar o tips andra vill bara klaga o skriva av sig antar jag...
    Jag bara skrattar åt de för de e kul o läsa men känns onödigt m vissa konstiga svar ;)
    miLLus skrev 2009-06-15 11:34:24 följande:
    jag undrar varför folk inte kan acceptera att ts vill ha ett tort fint bröllop? Det kan vara svårt för oss att förstå som inte vill ha stora bröllop men det är ju faktiskt hennes bröllop och hennes pengar. Man kan säga till en kattuppfödare att det är dumt och oansvarigt att låna pengar till en katt för 20 000 kronor när man kan få en bondkatt gratis. Men vad gör kommentaren egentligen? Kattuppfödaren vill inte ha en bondkatt och ts vill inte ha ett budgetbröllop.
    Du sa det! ;)

Anonym (hmm) skrev 2009-06-15 12:03:15 följande:

Har bara läst Ts så det kan tänkas att någon annan redan tagit upp detta. Spara ihop så mkt ni bara kan, behöver ni låna så är det väl bättre att låna 10 000:- än 100 000:- Ingen vet hur framtiden ser ut och det dumt att belåna sig för mkt.
    Ja så har vi tänkt också.
    OCH DE SKA VI OCKSÅ :)))))
    Att spara så mycke de går o sen kanske låna resten.

Vi bor i en liten 2:a me en bebis. Vill flytta hus ja men är nöjda bara vi får en 3:a snart :) Så man slippen hoppa över alla leksaker på golvet,hehehe.
    Nihao skrev 2009-06-15 12:16:31 följande:
    Är du inställd på att låna så gör det. Sen skriver du ju att ni tänkte gifta er nästa år, och då är mitt tips följande: Gör inköp tidigt. Ska ni/du köpa/sy upp kläder, så gör det nu. Då betalar ni nu (kanske kan ta en avbetalning på ett par, tre månader?) och sen är den kostnaden "borta". Kolla lokal, boka och betala, Tjopp så har ni även den utgiften klar. Hyra av band/musikanläggning/dj (eller vad ni ska ha), dukar/linne/porslin etc, inbjudningsmaterial.... fixa så snabbt ni kan, försök betala av och mer och mer utgifter "försvinner" från den stora dagen. Plötsligt har ni kanske 6 månader kvar tills det är dags att gifta sig, och då visar det sig att det inte alls blir så dyrt (det som är kvar alltså). Har ni under tiden sparat lite också (och kanske blivit sponsrade av föräldrar o dyl) så kanske ni inte behöver låna? Och om ni ändå behöver/vill låna, så gör det. Det blir iaf garanterat "billigare" än om man väntar, gör budgetar och lever som vanligt till det är dags att Sätta igång, enligt nån lista... Lycka till, ert bröllop blir värt allt.
    Tack :)
    Sånt känns skönt att höra, nåt positivt!
    Absolut ska vi börja redan köpa saker o så men har bara tyckt de kan kännas så tidigt, tänk om nåt händer men de e klart man kan väl sälja, hehe.
    Anonym skrev 2009-06-15 12:24:57 följande:
    Så white trash att låna till en bröllopsfest! Storslagen fest - javisst, men bättre att lägga pengarna på ett huslån etc. Sitt ni i er lilla 2:a, betala av sura pengar för ert bröllop, se hur relationen faller för att ni inte har råd att flytta till ett större hus - detta för EN KVÄLLS FEST! ts, hur gammal är du? Har ni fast jobb?
    Som sagt, kul me lite positiva svar...

Men man måste väl avreagera sig på nån...
    Synd att de blir på nån som bara vill ha lite tips o svar.............

Marina Elena skrev 2009-06-15 12:35:32 följande:

Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 12:34:34 följande: de är bara avundsjuka..de sitter säkert med en man som vill fortsätta vara sambos o ej gifta sig
    Haha! :) Tänkte också nåt liknande.
    JA77 skrev 2009-06-15 12:51:44 följande:
    Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 12:34:34 följande: Det är intressant at du inte har kommenterat en medlems fråga på din ålder, om du har fat jobb eller vilken summa du har tänkt låna! Själv tycker jag att det är förkastligt att låna till något som totalt saknar värde.
    Vad har min ålder, jobb me detta att göra??

Är 30 har fast jobb men kommer inte jobba heltid när lillan går på dagis.
    50000 kommer väl allt gå på, förhoppningsvis billigare.

MEN läs innan ni skriver era dumma kommentarer om allt. Tack.

Vi kanske bara lånar 1/4 av allt eller inget om de går bra.

VADÅ saknar värde???! Bröllop kan väl aldrig sakna värde? Skulle inte gifta mig iså fall.

Tycker ni som gift er att om ni fått eller lånat att de saknar värde? Va e de för dum kommentar?!
    JA77 skrev 2009-06-15 12:51:44 följande:
    Anonym (Bröllops sugen) skrev 2009-06-15 12:34:34 följande: Det är intressant at du inte har kommenterat en medlems fråga på din ålder, om du har fat jobb eller vilken summa du har tänkt låna! Själv tycker jag att det är förkastligt att låna till något som totalt saknar värde.
    Vad har min ålder, jobb me detta att göra??

Är 30 har fast jobb men kommer inte jobba heltid när lillan går på dagis.
    50000 kommer väl allt gå på, förhoppningsvis billigare.

MEN läs innan ni skriver era dumma kommentarer om allt. Tack.

Vi kanske bara lånar 1/4 av allt eller inget om de går bra.

VADÅ saknar värde???! Bröllop kan väl aldrig sakna värde? Skulle inte gifta mig iså fall.

Tycker ni som gift er att om ni fått eller lånat att de saknar värde? Va e de för dum kommentar?!

Jag kanske inte har varit tydlig med de men vi vill inte ha påkostat bröllop!!

Allt ja hittat, lokal o mat m.m. har ja tagit de billigaste o bästa.
    Försöker hitta bästa priset på allt och strunta i onödiga saker.

T.ex. klänning hitta ja en ny för bara 3000kr.
    De är billigt! Eller??
    Ring vill inte ja ska kosta mer än 3000kr alla fall. Inte viktigaste för mig men för många är de den som är viktigast.

Jag vill ha en fest, en dag att minnas bara, för mig o för alla nära o kära.

Så jag vet dyrast är inte bäst!! :)

Om ja så fick allt för bara 10000kr, fine!
    I take it!

TheCoopers skrev 2009-06-15 13:13:03 följande:
    Ja fast det kan ju vara för dyrt för er just nu .. eftersom ni inte har de pengarna . Men självklart förstår jag att du vill ha en minnesvärd dag . Kan ni inte vänta med att gifta er då ? Om det bara kommer kosta runt 20000 så bör det ju vara snabbt ihop sparat ..
    De kommer att kosta ca 50000, har vi räknat på.

20000 skulle väl inte va större problem. De är va vi kanske kan spara ihop :)

Får se, bara vi blir nöjda o slipper se tillbaka på att om vi hade gjort så eller köpt de där... :)
    JA77 skrev 2009-06-15 13:25:36 följande:
    TS, varför hoppar du på folk när de bara säger sin åsikt? De som tycker att lån till bröllop är idiotiska; de är tydligen bittra och avundsjuka? Jag skulle snarare kalla det sunt förnuft! Anonym (januaribrud) skrev 2009-06-15 13:23:22 följande: Precis så! Önskar att fler kunde inse det!
    JAG hoppar inte på folk ja välkomnar allt men man behöver inte skriva dumma kommentarer när man bara vill ha lite tips sånt kan ja leva utan.

Ni vet ju själva hur FL funkar, folk som inte har bättre för sig skriver dumma saker när nån bara undrar nåt.

Om du läser så är de inte mycke positivt(tack till er som gör de,kul o läsa) som folk skriver utan att man e "dum" som tar lån till sitt bröllop.
    Och skriver massa skit.

Så ser ja de. Orkar inte läsa allt. Man behöver inte va dryg o otrevlig när man svara på ett inlägg!

Eller måste man? Kanke på FL då...
    Vissa inlägg är rena påhopp tycker ja. Ser inte va de är för mening o förstöra nåns lycka för att man själv anser att man är "top of the world"-typ..........

Hm! ;)

Anonym (Emma) skrev 2009-06-15 13:42:30 följande:

om man nu inte vill ha kommentarer skriv inte nått inlägg då!
    Men läs innan.... suck.

Ska folk få skriva va de vill men ja inte svara tillbaka menar du?

De säger va de tycker OCH jag... that´s it!
    Man behöver inte va dryg bara menar jag!
Svar på tråden Är de verkligen så hemskt att låna till ett bröllop???