Alfonsina skrev 2009-06-15 15:04:09 följande:
Boendet är ju fortfarande VÄRT någonting, det är också en bil, båt, husvagn till en viss del. Ett bröllop är ju inget mer värt än minnen och inget banken kan ta i pant den dagen man inte kan betala lånen (om det skulle hända). Det är SKILLNADEN!Tror någon att vi som kan betala bröllop med egna pengar är avundsjuka? På vaddå? Vi är mer kreditvärdiga än den som inga tillgångar har...Rätta munnen efter matsäcken är jag uppfostrad till, skulle aldrig låna till konsumtion oavsett vad "alla andra" gör. Avbetalning finns inte i min värld.
Fast seriöst, om du bor i stockholmsområdet och köper en villa idag för 4-5 miljoner så är det ju inte som att du någonsin kommer att betala av den! Eftersom bostadspriserna är så höga är det inte troligt att man gör världens vinst om man säljer den efter 2 år för att det skiter sig.
Jag är inte avundsjuk på de som betalar bröllop med egna pengar, det gjorde även jag för 5 år sen. Vi hade sparat ihop till det för övrigt, men gjorde det ganska litet eftersom vi ville gifta oss snabbt och inte ville spara i 10 år.Det viktigaste för oss var att gifta oss, inte att ha en stor fest med massor av folk.