• UngMorsa

Min dräktiga katt är lite blodig därbak

Min katt borde ha fött igår enl. uträkningar men precis som människor så kan dom ju gå över tiden lite.
    Jag håller ständig koll på henne genom att kolla där bak för att se om det har "hänt" något, klämma och känna försiktigt på magen, osv. I förrgår såg jag att hon var lite blodig där bak och så slickade hon sig väldigt mycket just där och igår gick hon runt och jamade rätt mycket.
    Jag har läst på om katters förlossningar för att vara redo men har inte läst något om detta.
    Idag ligger hon och sover väldigt mycket men är även pigg och äter/ dricker som hon ska.
    Är det normalt att det kommer lite blod där bak men att det ändå dröjer några dagar innan ungarna kommer?

• Svar på tråden Min dräktiga katt är lite blodig därbak
  • mamma2kids

läste själv om symtom igår och där stod att blödning(liten)eller flytningar betyder förlossning har startat eller är på G

• mamma2kids

har hennes mage sjunkit och blivit mjuk förresten?
    märkte att min katts mage är helt degig helt plötsligt..

• UngMorsa

Jo det har jag också läst men då står det även att det ska vara lite mer blod och sen så ska förlossningen starta inom typ några timmar. Hon har bara pyttelite blod där bak.

• Udda

Men ser det ut som hon har värkar då?

Jag hade kontaktat min veterinär om jag va orolig

• UngMorsa
    Udda skrev 2009-06-15 16:09:21 följande:
    Men ser det ut som hon har värkar då?Jag hade kontaktat min veterinär om jag va orolig
    Nej det gör det inte. Magen har sjunkit rätt mycket idag så det borde nog vara på g.
    Det blöder absolut inte och hon är lika glad och mysig som vanligt. Det är bara pyttelite blod där bak.
  • mika85

kan säga att min katt födde bakom min sovande lillebror bara någon månad efter att vi fick reda på att hon skulle ha en unge

men det går nog bra ska du se.

• UngMorsa

Inatt kl 04.15 kom första ungen och för ca 1-1,5 timme sen kom den 5:e och sista
    Alla mår bra.

• CTMT
    UngMorsa skrev 2009-06-16 08:47:13 följande:
    Inatt kl 04.15 kom första ungen och för ca 1-1,5 timme sen kom den 5:e och sista Alla mår bra.
    Va skönt! {#lang_emotions_smile}
    Glöm inte att väga varje kattunge vid samma tidpunkt varje dag för att se så alla får i sig tillräckligt med mat och går upp den vikten de ska gå upp. Lycka till!
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • UngMorsa
    CTMT skrev 2009-06-16 09:01:17 följande:
    Va skönt! Glöm inte att väga varje kattunge vid samma tidpunkt varje dag för att se så alla får i sig tillräckligt med mat och går upp den vikten de ska gå upp. Lycka till!
    Det har jag redan gjort
    Jag har köpt en liten våg som jag väger dom på.
    Dom vägde mellan 79-93 g idag efter att dom hade ätit första målet.
  • CTMT
    UngMorsa skrev 2009-06-16 09:33:19 följande:
    Det har jag redan gjort Jag har köpt en liten våg som jag väger dom på.Dom vägde mellan 79-93 g idag efter att dom hade ätit första målet.
    Va bra {#lang_emotions_smile} Snart blir de små tjockisar ska du se!
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • UngMorsa
    CTMT skrev 2009-06-16 10:22:02 följande:
    Va bra  Snart blir de små tjockisar ska du se!
    Ja den som vägde mest i morse hade redan gått upp typ 10 g idag runt lunch. Jag ville bara test-väga för skojs skull och blev glatt överaskad
Svar på tråden Min dräktiga katt är lite blodig därbak