Inlägg från: Anonym (Cancer?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cancer?)

Blodklump i avföringen

Jag var på toa igår och höll på att torka mig, andra gången jag torkade mig så kom en blodklump stor som en 5-krona. Sån man brukar ha vid sista mensdagarna typ. Men den var röd. Jag har inte ont och jag trodde först att det var mens men det var från fel hål blodet kom.
    Jag ringde rådgivningen och de sa att jag skulle låta en läkare titta på det.
    Är det någon mer som haft liknande och kan lugna mig lite? Vill inte gå igenom retroskopi i onödan så att säga.

• Svar på tråden Blodklump i avföringen
  • Anonym (Cancer?)
    Anonym skrev 2009-06-15 18:58:37 följande:
    Det kan vara hemorrojder eller något annat lika ofarligt, men ja, det kan också vara cancer (även om det inte är så troligt). Du bör absolut kolla upp det. Jag kan lugna dig när det gäller rektoskopi, en kompis till mig gjorde det för ett halvår sedan. Hon var jättenojig innan, men när det var klart tyckte hon att det hade varit en baggis. Personalen var hur bra som helst (hon var rädd att det skulle kännas pinsamt men hey, de gör rektoskopi på folk tio gånger om dagen, så ) Det gjorde inte ett dugg ont heller, man har tydligen inga känselnerver i tarmen.
    Ok! Tack så mycket, men jag tror inte det är hemorrojder, då jag inte har svårt att bajsa osv.
  • Anonym (Cancer?)
    Anonym skrev 2009-06-15 22:22:40 följande:
    Det är ett tecken på tjocktarmscancer som är mycket allvarligt.. speciellt om den är långt gången
    Ok där sattes oron igång igen. Du kan väl inte bara häva ur dig att det är tjocktarmscancer? Jag efterfrågade någon i samma sits eller med samma erfarenhet inte bara ett påstående!
  • Anonym (Cancer?)
    Anonym skrev 2009-06-15 22:35:52 följande:
    Det är ett TECKEN på tjocktarmscancer, jag sa inte att det VAR det. Men ursäkta mej så mycket för att jag försökte hjälpa dej, ska inte hända igen
    Nej det är ok men som sagt vill helst att någon med erfarenhet ska svara!
  • Anonym (Cancer?)
    Anonym skrev 2009-06-15 22:37:35 följande:
    Och vem säger att jag inte har haft det?
    Ja du beskrev inte det som att du hade erfarenhet.
Svar på tråden Blodklump i avföringen