Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?

60 till 90 grader, tvättar i allmän tvättstuga.

• skorpionen80
    Pimpinellan skrev 2009-06-16 12:17:25 följande:
    De flesta bakterier överlever mycket riktigt 40 grader,men likafullt tvättar jag en del fina trosor i bara 40 för de skulle nog inte hålla i 60. Tvättmedel dödar inte alls bakterier-det tar bara bort vanlig smuts. Försöker köra så mycket tvätt som möjligt på 60.
    Jag har många olika sorters underkläder, allt från snobben på H&M till fina 500-kronors i icke-bomull (ja, jag komemr inte på vad det heter ;) ) Alla tål att tvättas i 60 fastän lappen säger annat. Jag kan ju självklart inte garantera att även dina gör det, men jag har aldrig råkat ut för att underkläder krympt eller blivit deformerade.
  • skorpionen80
    Mieria skrev 2009-06-16 13:24:04 följande:
    Ursäkta en okunnig själ...Men hur jävla mycket underkläder har ni? Är det inte bättre att köra EN tvätt i 60 grader än att köra 10 i 40? en med strumpor, en med trosor, en med kalsonger, en med bh:ar, en med sängkläder, en med tröjor och byxor, en med känsligt material osv osv??
    Jag förstår nog inte riktigt hur du menar...
  • skorpionen80
    Mieria skrev 2009-06-16 13:29:12 följande:
    Att det är bättre att köra EN maskin i 60 grader än att köra tio olika maskiner i 40 grader?
    Självklart inte, men vem har sagt att de kör 10 i 40 hellre än en i 60? Tror ingen nämnt något om antal maskiner, inget jag reagerat på i alla fall..
  • skorpionen80
    Mieria skrev 2009-06-16 13:42:34 följande:
    Men eeh... hur går det då till om man tvättar alla plagg separat?
    Vem tvättar alla plagg separat? Herregud, det måste vara höjden av bacillskräck eller något..
  • skorpionen80

Vad tusan är flamewars? Flammkrig, liksom...

Svar på tråden Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?