• Emmii

Fantasynamn

Hej Hej. Jag väntar en liten flicka och hon ska nästan helt säkert heta Malva.
    I andranamn vill vi ha något fantasynamn. Sonen heter Caspian i andranamn (från narniaböckerna) så då vill vi ha ett sånt namn till dottern med. Förslag? Pojknamn är också intressant för det kan ju faktiskt vara en pojk. Inte 100 % att de ser rätt på UL ju. :)

Dessa namn har jag hittat själv:

Eldalie 
    Aldea 
    Elenya

Isilme
    Laurelin

• Svar på tråden Fantasynamn
  • Emmii

njae, antingen var dom jättemärkliga på den sidan eller var deom här klassika som t.ex Arwen, lite tråkigt. Endel är fina i text men låter kokko när man säger dom. Vi pratar kalmaritiska här haha, så allt med tydliga R går bort ;)

• Emmii

Flisan79 - jättefint!!! åker direkt in på listan! Tack :) Malva Nenya låter fint ihop med ju!

• Emmii

nu hittade jag några till... vad tycker ni?

Nienna
    Narya
    Valanyna

• Emmii

Meleah - ja, bägge dom namnen är otroligt fina. Min svärmor hade faktiskt Vilja på förslag men då fick jag påminna henne om vad hon själv och lilla bebisen heter/kommer heta i efternamn... Lilja...funkar inte så bra. Hihi.
    Ditt FL nick är himla fint! Hur kom du på det?

Nemiia - Isolde är fint. Lite i samma skola som Isilme som jag hittade. :) Men jag kan inte storyn om Isolde så bra... nån annan som kan?

Tokstolla - nja... lite väl hippie kanske. hehe. Men vet du vad? Isilme betyder månsken på alviska, kanske kan va nåt?

Svar på tråden Fantasynamn