PCO eller?Orkar snart inte mer...
Lite långt inlägg kankse...
...men jag orkar inte mer, varför händer det här mig? Jag var övertygad om att jag när jag väl bestämt mig för att jag vill ha barn, skulle ha väldigt lätt för mig. Har alltid mens (dock varit på p-piller ca 12 år), men den är lite oregelbunden, mellan 26-34 dagar.
Jag är 28 år, smal (BMI 20), ingen acne, hårväxt eller liknande. Min läkare sa i januari att jag har äggstockar som ser ut som PCO äggstockar. Jag och min sambo har försökt bli med barn sedan mars 2008. jag var hos en gynekolog i juni 2008 och han sa att allt såg bra ut och såg en mogen äggblåsa som skulle spricka inom kort. Fram till oktober förra året kände jag av mina ägglossningar varje månad och hade alla symtomen, slemmet, utslag på stickan...) I november var jag på besök hos gynekologen igen. Allt såg bra ut igen och han sa åt mig att gå hem och ta temperaturen varje morgon och återkomma i januari. I Januari i år var jag hos läkaren igen, jag har tagit min temp varje dag sen i november och läkaren sa att det så ut som att min temp stiger mkt långsamt. Jag fick Clomid (Pergo) utskrivet och har provat det 1 gång i mars månad. Jag var på en kontroll efteråt och det såg på ultraljudet ut som att jag hade släppt 1 ägg från ena och 2-3 ägg från andra äggstocken! Dock var min slemhinna bara 5,9 mm så de trodde inte det skulle fastna, och mkt riktigt gjorde det inte det.
Jag är frustrerad för jag vet inte vad det kan bero på. Varför vill inte äggen fastna? Varför funkar det inte? Min sambos har gjort spermietest som visat sig vara helt normalt.
Ska jag fortsätta prova Clomid o hoppas på det bästa eller ska jag prova något annat? Finns det något som kan göra slemhinnan tjockare (kanske det inte har med saken att göra?)
Varför känner jag inte längre av mina ägglossningar? Kan man få PCO "bara sådär" eftersom det i juni samt nov 2008 "så bra ut" enligt ultraljudet?
Jag förstår ingenting längre och det verkar som att ingen kan ge mig svar.
Skönt att skriva av sig lite...