Inlägg från: Miraklet09 |Visa alla inlägg
  • Miraklet09

Pco

hej jag heter emelie är 21 år 22 i november
    vi var barnlösa i nästan 4år, dålig vård omdöme här i värnamo..
    Dem skickade hem mig med order att gå ner i vikt,
    ingen kontakt med dietist elelr någonting, ja bröt ihop,
    mitt liv rasade,f ick en broshyr med hem vad pco-s var för något,
    fattade inte det..

plötsligt så gick ja ner 18kg och ringde tillbaka då hade dem plötsligt ingen
    behandling att ge mig, grrr..

ja fick ringa halmstad (där ja född i den staden mina släktingar bor nu)
    där fick ja super bemötande fick komma på barnlöshetsutredning efter vi fösökt i ca 1-2år... där sa dem det jag fruktade som dem sagt här, pcos...
    dem ville ja skulle gå ner mer i vikt, men ja orkade inte, ville komma igång med behandlingarna..

jag fick pergotime en gång, fungerade ett ägg släppte och befruktades tyvär inte..
    sedan gick tiden  dubbel pergo och inget hände..
    paus och övergick till kontraströnken och ev stopp i båda äggledarna
    ok livmoder... paus under sommaren... hösten titthål, allt var ok..

hösten började med hormon sprutor gonal-f...
    inget resultat trots höjd dos, pg min sprut rädsla paus under julen där från oktober ca,
    för att se om viktnedgång gav resultat, gick ner 9kg under tiden till julen ugefär
    (viktklubb) efter mycket om och men efter jul där i januari den 20 så plussade jag äntligen

nu väntar ja med spänning till våran dotter kommer till oss i september..

lycka till ts, det e inte kört ännu

E
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 16:42:54 följande:
    Miraklet09:Detta låter som en helt fantastisk resa trots allt. Jag har inte gett upp hoppet Bara lagt det lite på hyllan vill gå ner 10 kilo. Men detta hindrar inte mig från att ha det lite skönt ialla fall=) Fast måste erkännaa att jag gav upp helt och hålet första veckan jag hade fått reda på detta, jag tog på mig skulden och tyckte ja var värdelös. Detta besked kom rätt oläglig.Fel timing. Hade precis slutat med Antdepp.. OCh kände mig lite vilsen men det är bra nu och nu i efter hand så när man tänkt igenom allt med PCO och allt som rör det så vågar man(jag själv ialla fall) prata om det och ställa frågor.. Vi fick erbjudande om att komma tillbaka i oktober om vi inte blitt med barn själva. Och det tyckte jag var något uppiggande. Och då blev de lite som en spark i baken. Så just nu håller ja på för fullt att gå ner i vikt. Har ingen våg. Men ja kör på måttbandet:)Lycka till med dottern=)OCh tack för din lilla histora. Allt visar på att alla får sin chans nån gång=)
     jag tycker du gör helt rätt
     jag förstår till fullo då ja kände exakt likadant till en början
     och jag gick som sagt oxså ner i vikt innan, viktigt ha tryggheten
     att man är välkommen tillbaka... det hjälpte mig enormt..
     se till att dem är rakt fram bara och raka besked och att du får veta prov svar osv
     bara att fråga om du undrar något..
    krama
    E
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 19:25:44 följande:
    Miraklet09:Jag bor ju i varberg och har hört att dom har en av sveriges bästa sjukvård(har inte bott här så länge) Och när jag var där på akuten för magsmärtor, så hitta dom inget fel på mig. Men dom ville gå till botten med det och skickade mig till gyn. De va då ja fickr eda på att ja har PCO. Fick inte svar på varför ja hade ont. Men fick reda på en annan sak som underlättar nu.=)Tack=)krama
    ja dem är bäst i hallands län tycker ja
     ja själv tycker halmstad lasarett e bäst
     väldigt trevligt bemötande, enda ja ångrar att ja ej bor kvar att ja inte får föda där
     krama
    E
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 21:47:46 följande:
    Miraklet09:Jo halland är bäst=)Har inte fått så bra mottagande någon annanstans.Har vart lite här och där i svergie:PAllt från akuten till att hålla handen:P Men måste faktiskt säga att Drottning Silvias Barn-och Ungdomssjukhus i GBG är de absolut bästa för barnen.Visstades där mkt som liten ända upp tills jag blev 18:)Var bor du just nu då??
    jag bor i tråkiga hålan värnamo
     dem som vägrade ge oss hjälp med barnlösheten

en bm på föräldraträffen (besöket på förlossningen) sa till en blivande mamma
     att hon inte kunde vara gravid, för det syntes verkligen inte på henne,
     vem f.n säger så

Ja skulle lappat till henne om ja vågat alltså..

ja mår skit att ja ska föda på detta skit stället, hoppas att jag befinner mig i halmstad
     så ja slipper åka, men bara synd om maken då, för han måste fixa skjuts eller
     ta tåget på flera timmar dit, och vem vet om han hinner då.. lite orättvist tänka så..
     men hatar detta sjukhuset här
    E
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-22 22:49:29 följande:
    Okej:S Sjuk bm.. Hade blivit hel galen. Jo ja skulle nog lappat te henne med=) Ja då förstår ja att du itne vill föda där. Jo jag förstår dig i ditt tänkande.Så sätt e d synd om mannen, men du ska ändå känna att du verkligen vill föda ditt barn var du än är.=)
    JO precis haha får bosätta mig ihalmstad till september
    E
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-23 10:30:36 följande:
    MIraklet09:ja de låter bra. Din mam får ta ut lite senare semster bara:P hehe
    hehe nejdå hon är sjukpensionär så hon är hemma om dagarna
     hon skulle bli super glad om ja var där när värkarna började
    haha hon vill nog vara med på förlossningen hon :-P haha
     hon ha ju bil iaf...
    E
  • Miraklet09
    Kima89 skrev 2009-06-23 10:57:06 följande:
    Okej.. =)'Jag har en Bästa vän som ska föda i September. JAg har blivit lovad att vara med, för pappan ville itne va med i bilden till en början men nu vet ja inte hur de blir hon har inte pratat med mig sen i maj eller om d va början av juni... Hehe vad ska du göra av mannen då??:P han får rymma från jobbet=)
    haha ah han får ta privat flyg
    E
Svar på tråden Pco