Fläskfilé och ris
Jag har en bit fläskfilé hemma och är grymt sugen på ris så jag tänkte kombinera dessa 2. Jag har i stort sett allt hemma förutom fantasi så kom igen och hjälp mig nu
Jag har en bit fläskfilé hemma och är grymt sugen på ris så jag tänkte kombinera dessa 2. Jag har i stort sett allt hemma förutom fantasi så kom igen och hjälp mig nu
Jag brukar fräsa lök och färska champinjoner i smör. Sen steker jag köttet i en egen panna...skär alltid köttet i små bitar..
Sen blandar kött+löken+svampen.
På med matlagningsgrädde. I med lite soya. Salt+peppar. 2 vitlöksklyftor.
Reder av med en toppredning.
Låter puttra en 10 min-15 min..
Supergott & enkelt...=)
Fläskfilegryta med paprika, champinjoner, Cr Fraiche o Grädde samt kantarellfond
Det finns 2 olika saker jag brukar göra med det.
Den första är en gratäng min mamma lärt mig. Skiva fläskfilén och stek den. Koka riset och lägg i botten av en form. Lägg sedan ut fläskfilén ovanpå där och över med en massa bearnaise sås. På med lite riven ost på toppen och in i ugnen. Jättegott! (kan även byta ut filén på kassler)
Nästa är något svärfar lärt mig. Skiva och stek fläskfilén. Lägg ut den i en form. Smula ädelost över alltet och sedan på med Milda mat eller liknande. Låt detta stå i ugnen tills osten smält ner i vätskan så det blir en sås.
Servera med ris! Smarrigt
smör o vitlöksmarinerad fläskfilé, ris, fetaostsallad och någon god sås till.
Dock måste köttet ligga i marinad ett dygn.
Stor mamma skrev 2009-06-16 12:23:44 följande:
Allt låter jättegott, Kanske kör på det Verkligen skrev för jag har en del champinjoner jag behöver göra av med.
Tar gärna emot fler förslag