frau M skrev 2009-06-17 19:07:52 följande:
Har väl pratat lite nu. Fått ur mig det mesta av det. Känns lite bättre. Får väl se hur det känns när barnen kommer nu snart å. Vi får jobba på det. Han säger att det antagligen inte kommer bli så mycket annorlunda på ett tag. Eftersom vi bor på fel ställe. Att det emsta hänger på det. Vi får väl se. Han hittade en 4 i det området som var till salu. Jag sa det att den är precis i storlek. Som vi har nu typ. Å att jag inte vill köpa någon lägenhet då jag inte trivs i dem. Som jag gör nu. Vill ha gräsmatta ju. Han sa att han tar tag i saker för att vi annars bara skulle sitta inne i lägenheten å barnen skulle krypa på väggarna typ. Att jag inte kommer med förslag. Då bestämmer han att de ska göra saker. Sa att sådant borde vi bestämma tillsammans. Komma överens om tillsammans. Inte att han bestämmer, pratar med barnen och sedan gör. Själva. Eller i bästa fall frågar om vi vill vara med. När allt redan är bestämt och klart. Då har det redan gått för långt ju.. Att det måste vara vi som bestämmer, inte barnen. Å att all min energi nu går åt till å passa min son så han inte gör så hans dotter skriker. Nuddar henne, kommer för nära, kramar henne, tar eller tittar på något av hennes saker, eller något hon vill ha som han rör... osv...Jag hoppas han tog in och förstår hur jag känner det. Och gör något åt det. Å att han inte glömmer bort mig. Jag behöver ju oxå hans uppmärksamhet. behöver känna hans kärlek. Vi behöver kunna sitta ner och prata, trots att de är hemma. De måste kunna leka lite själva under den tiden.Hittade en lägenhet som verkade jättemysig, tyckte han oxå, som ligger i området bredvid deras mamma bor, bara över järnvägen. Men det var ju på fel ställe. Så det gick ju inte ens å kolla på. Annars tyckte jag det skulle kännas bättre å hyra något däråt å se vad som händer. Inte köpa något bara för att det ligger på rätt ställe. Å sen kanske det inte funkar ändå för oss. Å så har jag lagt ut en massa massa pengar. Då blir det ju kaos riktigt. Då vore det bättre å hyra å se hur det blir. Sen fortsätta leta om vi kan köpa något där sen, när vi ser att det funkar bra liksom... men men...
Bra att du har fått ur dig del av det du vill ha sagt. Tycker att han borde lyssna bättre på dig. Jag tycker att du resonerar rätt angående och hyra istället för att köpa..