-
-
-
Svar på tråden Godaste tjej parfymen
-
Jag tycker DG´s Light blue passar i de flesta lägen!
-
Idag har jag varit på stan och testat parfymer med resultatet en handled som luktar jättegott och en som luktar ganska illa...
Den som luktar gott sprayade jag Salvador Dalis Dalissime på, mmm. Den andra fick Hugo Boss Deep Red, fy vad den luktar illa på mig! Alldeles för tung och inte alls gott.
Anna Sui Dolly Girl har jag blivit väldigt nyfiken på men tydligen har den utgått ur svenskt sortiment, har dock hittat den på en svensk nätbutik.
Så, nu tänkte jag beställa Salvador Dalí samt Anna Sui från den sidan och kommer då upp i 549 kr, fri frakt är från 600 kr och uppåt. Vad skulle ni rekommendera att jag chansar på mer för sort? De som jag tycker luktar gott på mig är : Exclamation, Lou Lou Blue, Armani Diamonds, D&G Light Blue, D&G The One...
Skulle Escada Ocean Lounge kunna vara nåt? Eller Gwen Stefani L.A.M.B? Vad tror ni? (Och ja, jag vet att det är omöjligt för nån annan att veta men ändå...)
-
Östrogen
-
Ralph Lauren.
Hmm... tror inte att den heter något speciellt. En blå flaska. -
Hugo Boss - Deep red!
-
Jag kan rekommendera er att beställa från eleven.se. Beställde i förrgår och fick paketet idag. Dessutom följde det med tre st parfymprover:
Paris Hilton - Fairy Dust
Givenchy - Absolutely Irresistably
Aquolina - Pink Sugar
-
Ja visst är det bra! Har också fått en massa bra prover från eleven när jag beställt bla Aqualina . Mario Badescus hudkrämer och annat kul :)Vienzi skrev 2009-07-24 20:41:13 följande:Jag kan rekommendera er att beställa från eleven.se. Beställde i förrgår och fick paketet idag. Dessutom följde det med tre st parfymprover: Paris Hilton - Fairy DustGivenchy - Absolutely IrresistablyAquolina - Pink Sugar
-
Armani - Mania .. mmmm... min favvo...
Rätt så blommig och lite halvtung.
Annars älskar jag D&G - Light blue
-
jag har parfymen miracle och tycker det luktar jättegott.Drakgrodan skrev 2009-06-16 18:41:36 följande:Gucci "Envy me" och Dior "Forever and ever" är favoriterna just nu och så gillar jag Lancomes "Miracle". Ett tips, jag har beställt parfym från UK från en sida som heter cheapsmells.co.uk, man beställer, betalar med kort och så får man hem det på ca en vecka-10 dagar, jättebra priser, betalade senast ca. 250 kr för Gucci 30 ml, kostar 440 på Åhlens här hemma, min dotter fick en Britney spears "curious", den kostade ca 130 kr med frakt för 30 ml. Frakten är runt 26-30 kr per flaska.
Vilken parfym kan ni rekommendera till mig som är lite i samma "stil"? -
Mina favoriter
Dior Jadore (den jag använder oftast)
GUCCI Envy me (den rosa)
Versace Bright crystal -
Laura (Laura Biagiotti) som jag haft i snart 15 år. Nu ska "de" sluta med den dock :/.
-
Hugo boss- deep red, love it!
-
Escada - Magnetism
OUTSTANDING!!
-
Jag tycker absolut inte om Gwen Stefani L.A.M.B. Escada kanske är bättre??Vienzi skrev 2009-07-22 18:11:22 följande:Idag har jag varit på stan och testat parfymer med resultatet en handled som luktar jättegott och en som luktar ganska illa... Den som luktar gott sprayade jag Salvador Dalis Dalissime på, mmm. Den andra fick Hugo Boss Deep Red, fy vad den luktar illa på mig! Alldeles för tung och inte alls gott.Anna Sui Dolly Girl har jag blivit väldigt nyfiken på men tydligen har den utgått ur svenskt sortiment, har dock hittat den på en svensk nätbutik. Så, nu tänkte jag beställa Salvador Dalí samt Anna Sui från den sidan och kommer då upp i 549 kr, fri frakt är från 600 kr och uppåt. Vad skulle ni rekommendera att jag chansar på mer för sort? De som jag tycker luktar gott på mig är : Exclamation, Lou Lou Blue, Armani Diamonds, D&G Light Blue, D&G The One... Skulle Escada Ocean Lounge kunna vara nåt? Eller Gwen Stefani L.A.M.B? Vad tror ni? (Och ja, jag vet att det är omöjligt för nån annan att veta men ändå... )
-
Nina Ricci
-
The garden of Eden skrev 2009-07-22 18:18:22 följande:
Ralph Lauren.Hmm... tror inte att den heter något speciellt. En blå flaska.är väl den som heter ralph?!
Själv älskar jag D&G the one! men även nina ricci (rött äpple) -
Min absoluta favorit Gucci Rush
Många som har kommenterat att jag luktar gott
-
Ralph Lauren - Romance!
-
Mina favoriter av de som jag har i skåpet här hemma nu:
Vera Wang - Princess (lllloooovleeeeyyyy vardagsparfym)
Marc Jacobs - Daisy (mumsig v-dagsparfym och fin flaska!)
Dior - Midnight Poison (riktigt tung men god, fin-middag-parym!)
Versace - Crystal Noir (också rätt tung, söt, smörkola.... mmmm!)
Hugo Boss - Intense (nästan lite herrparfymlig, har ofta på jobb!)
C.Aguilera - Heter nog inget? (Älskar denna, mycket vanilj. Flickig!)
Det var mina faaaavvvooosar! Love parfym.........Sen har DKNY det gröna äpplet, precis tagit slut och jag sörjer det lite.
Kommit ett nytt rosa äpple såg jag, men det luktade apa på mig även om det var god i flaskan!