• Mejasmorsa

Min bröstmjölk ser vattnig ut...

Pumpade ur här i kväll och bröstmjölken ser helt vattning ut. Typ som när man har lite mjölk kvar i ett glas och häller i vatten.

Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Min bröstmjölk ser vattnig ut...
  • Jempa L

Det är normalt. Den är vattnig i början och funkar bra som törstsläckare. Mot slutet av "måltiden" kommer själva gräddmjölken som är gulaktig och betydligt tjockare.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • April Mamma

Ser inte bröstmjölk ut så? Det är ju inte som "vanlig mjölk",lika vit osv..

• Bliglin

Den ska se ut så! Det är först i slutet av pumpningen/amningen som mjölken blir fet och "sega droppar" kommer. Från början är den nästan genomskinlig och ser vattnig ut. Helt normalt

• Bliglin

Precis. Och vanlig komjölk som vi köper på affärn är ju homogeniserad... dvs behandlad för att den INTE ska skikta sig...

April Mamma skrev 2009-06-16 21:51:49 följande:

Ser inte bröstmjölk ut så? Det är ju inte som "vanlig mjölk",lika vit osv..
  • Mejasmorsa

Jempa L skrev 2009-06-16 21:51:34 följande:

Det är normalt. Den är vattnig i början och funkar bra som törstsläckare. Mot slutet av "måltiden" kommer själva gräddmjölken som är gulaktig och betydligt tjockare.
    Ja okej, jag pumpad ju bara ngra minuter för att släppa på trycket då lillan sovit över en måltid. Tyckte det var skillnad på färgen mot vad det brukar men då brukar jag iofs pumpa ur "allt".

Tack för ditt svar!
  • Pralin M

Håller med de övriga! När jag pumpar lite bara för att släppa på trycket så är mjölken väldigt vattnig, typ som minimjölk. Men nån gång har jag pumpat ur det sista och då är det som grädde och det blir ett rejält fettlager när man ställer in i kylen

• Mejasmorsa

Blev ju helt nervös när jag såg det och tänkte "är det det här hon får i sig stackarn" . har juu hört massa gånger att det bästa kommer på slutet Jämt ska man oroa sig!

• Pralin M
    Mejasmorsa skrev 2009-06-17 09:58:46 följande:
    Blev ju helt nervös när jag såg det och tänkte "är det det här hon får i sig stackarn" . har juu hört massa gånger att det bästa kommer på slutet Jämt ska man oroa sig!
    Ja, ibland får man rota lite i amningshjärnan för att ta fram kunskapen Jag tror dessutom du hade märkt ifall hon inte var nöjd.
  • Mejasmorsa

Ja, jisses man blir ju lite amnigsförvirrad..undrar om det är näringsbrist eller något?! Haha. Hon har inte varit hlt nöjd så hon får ersättning också. Började med det redan när hon var tre vckor då hon gick upp lite dåligt i vikt trots att hon käkade jäääämt. Har börjat ge henne ersättning 2 och ibland 3 ggr per dag nu. Hon käkar desutom bara av ett bröst och ratar helt det andra...

Svar på tråden Min bröstmjölk ser vattnig ut...