• Mieria

min 12-åring rakar underlivet.....

FaberCastell skrev 2009-06-16 22:42:56 följande:
    Kroppsbehåringen har samma funktion på hela kroppen (även i ansiktet och under armarna). Ändå är det ok att ta bort det på en del ställen samtidigt som det är 'fel' att ta bort det på andra ställen.
    Men det där är bara skitsnack och obildat dravel. Håret under armarna fyller inte längre sin funktion utan är en rest från den tiden då det faktiskt hade en funktion. Att få en infektion i underlivet och att få en i armhålan är inte jämförbart. Det förstår de flesta tänkande.
  • Mieria
    Anonym skrev 2009-06-16 22:51:38 följande:
    men håret i armarna fungerar och som luftkudde, likaså mellan benen.. har inte bara med infektionrisk att göra..
    Visserligen. Men vederbörande hävdar att det fyller samma funktion på hela kroppen och det är gansla löjligt att tro att behovet är lika viktigt överallt.
  • Mieria
    FaberCastell skrev 2009-06-16 23:00:09 följande:
    Har du kommit på hur kroppen har förändrats så att håret under armarna inte behövs längre? Vore intressant att höra...
    Visst vore det intressant. Men nu är jag inte här för att utbilda okunniga. Det finns möjlighet för dig att studera evolutionslära om du vill.
  • Mieria
    FaberCastell skrev 2009-06-16 23:03:39 följande:
    Håller du kursen?
    Om du vill
  • Mieria
    Henrik33 skrev 2009-06-16 23:19:58 följande:
    Fast det är ju fräschare...
    Faktiskt inte om man ska vara jäkligt krass.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....