Inlägg från: malinagirl |Visa alla inlägg
  • malinagirl

min 12-åring rakar underlivet.....

Jag är glad att min dotter och jag kan prata med varandra om allt Hon är 12 år och har fått lite fjun under armarna hon ville raka bort det och frågade vad jag tyckte...givetvis fick hon inte det ännu. Hon får vänta ett tag till. Hon väntar på att det ska växa på underlivet oxå...det är några i klassen som har det.

• malinagirl
    Henrik33 skrev 2009-06-17 10:24:47 följande:
    Det är väl inte att lura sig själv om man nu inte gillar könshår? En kuk och en fitta är vacker. Synd att dölja den med massa hår.
    Håret finns inte utan anledning, det hjälper till att skydda mot infektioner. Så jävla vacker är inte en fitta eller kuk utan hår uuurk....man ser ju ut som barnrumpor.
  • malinagirl
    konkelbär skrev 2009-06-17 09:13:32 följande:
    Men om man är 12 år gammal och har en sådan personlighet som inte gärna pratar med andra? Måste man prata med andra om allt? När föds rättigheten till integritet och privatliv?
    När man blir myndig och betalar sina rakhyvlar själv. Det är bra att ha god kontakt med sina barn en rak och öppen kommunikation...men man är inte tvingad, man gör som man vill.
  • malinagirl
    Kya skrev 2009-06-17 23:49:13 följande:
    hahaha, så man får inte ha ett privatliv och man får inte raka sig mellan benen innan man är arton? wow. men om man betalar rakhyvlarna själv men inte är arton? vad hindrar då? visst tycker jag att man ska ha egna, personliga hyvlar när man rakar såna där intima områden. öht tycker jag att en rakhyvel är personlig oavsett var man använder den.  det går ju inte att förbjuda en tonåring att trimma "skägget", liksom.
    Jo det går att förbjuda en 12 åring...jag anser att barn inte ska börja med raka av sitt könshår. Dumheter.. jag tro inte någon av oss flickor gjorde det i den åldern vi var i allafall 15 -16 år innan man provade för att se om man gillade det.
  • malinagirl
    Mopsan skrev 2009-06-18 01:38:17 följande:
    Nja jag har svårt att se ett underliv vara vackert oavsett behåring eller ej. Och att håret finns där av en annledning jaha du det är ju ett logiskt resonemang. Underlivet är heller inte skapat för att stängas in i trosor och dyl du skippar allt sånt också då? Blindtarmen vad har den för mening? du väcker så många frågor men jag börjar lätt.
    Denna diskussionen var begränsad till könshår på en 12 -åring och jag tänker hålla den på den nivån. Vi måste ha kläder på oss det är inte acceptabelt att gå naken i Sverige och vi fryser ihjäl. Underlivet måste skyddas på något vis annars blir det lätt infektioner och blåskatarr. Om de var meningen att det skulle skyddas av löv eller trosor vet jag inte men, trosor och mameluckers tillkomst är ett ganska bra och värmande uppfinning enligt mig.
Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....