• Mopsan

min 12-åring rakar underlivet.....

Jag rakade mig därnere som 12 åring. Vad är det för fel med det. Gud tyckte det var uräckligt annars. Ut o rida på hästarna när man hade mens tex och binda o sen fullt me hår där nere! Nej fy och usch. Känns bra mkt fräschare under mensen o annars också rakat. Ser absolut inget fel med det mkt lättare att hålla rent.

• Mopsan

Pinsamt? grupp tryck? men gud ge er! Det är förbannat äckligt rent ut sagt att vara orakad speciellt om man har mens och använder bindor! Hon är 12 år! låt för guds skull flickan ha sitt eget underliv ifred utan att ni ska kasta era moralpredikningar över henne!

• Mopsan
    Anonym skrev 2009-06-17 11:29:46 följande:
    Man är fortfarande ett barn när man är 12 år och varför SKA man tycka att hår är äckligt???
    Nej man måste inte tycka nånting. MEN det är äckligt med kombinationen, mens, binda och hårigt underliv. det är djävligt äckligt rent ut sagt. Och sen förstår inte jag hur människor överhuvudtaget kan se att de har någon som helst rätt att uttrycka en åsikt om en 12 årig flickas underliv! Hon är som sagt 12 och då har hon ändå rätten och insikten att bestämma vad hon tycker är fräscht eller äckligt. vilken djävla mardröm om det skulle komma nått kontroll freak o tala om för en hur ens underliv ska vara. Du måste väll ändå vart 12 själv en gång? snacka om att riva broar i relationen till dottern genom att ta upp den frågan.
  • Mopsan
    Anonym skrev 2009-06-17 11:40:42 följande:
    Man får ju uppenbarligen inte bestämma själv, du har ju skrivit tusen gånger om hur "djävla äckligt" det är med hårigt underliv och mens. DU kanske tycker det, men skriv det inte som att det vore en SANNING!
    Jo jag tycker nog att det är en sanning det är fruktansvärt äckligt. Nu har jag skrivit det 3ggr!!!! Så du tog nog lite i i överkant där men men. Och du är ju den som uppenbarligen har ett problem med att låta folk bestämma själv eftersom du på fullaste allvar tycker att man kan inskränka någon annans rätt till hygien.
  • Mopsan
    malinagirl skrev 2009-06-17 23:37:40 följande:
    Håret finns inte utan anledning, det hjälper till att skydda mot infektioner. Så jävla vacker är inte en fitta eller kuk utan hår uuurk....man ser ju ut som barnrumpor.
    Nja jag har svårt att se ett underliv vara vackert oavsett behåring eller ej. Och att håret finns där av en annledning jaha du det är ju ett logiskt resonemang. Underlivet är heller inte skapat för att stängas in i trosor och dyl du skippar allt sånt också då? Blindtarmen vad har den för mening? du väcker så många frågor men jag börjar lätt.
  • Mopsan
    Anonym skrev 2009-06-18 01:37:25 följande:
    Nej, det har jag _aldrig_ skrivit eller sagt, visa gärna var jag gjorde det? Dessutom handlar det inte om "hygien" att raka sig eller inte, eftersom det snarare är mer hygieniskt att vara orakad. Och, vet du, jag rakar mig själv, men det betyder inte att jag tycker att det är äckligt att inte göra det. Och du måste väl ändå inse att DIN sanning är att det är äckligt, men inte att det är en allomfattande naturgiven sanning?
    Eftersom du skriver anonymt är det ju lite svårt att veta om det var just dig jag diskuterade med tidigare idag men i mitt inlägg ovan har jag ju citerat inlägget från idag så det är bara att läsa där. Och huruvida du rakar dig själv eller inte är helt irrelevant och totalt ointressant. Jag gav min aspekt på det hela MIN syn om rakningens vara eller icke vara för att kanske ge en inblick i hur kanske dottern resonerar. Men här är det folk som på fullaste allvar anser att modern har rätten att inskränka i sin dotters privatliv så pass att hon skulle förbjuda eller bara ta ett samtal om det herregud. Det är en enskild individs rätt till personlig hygien som diskuteras och har diskuterats under 30 sidor!!! Vad finns att diskutera ens när det är den tjejens egen förbannade rättighet att raka sig om hon nu känner för det.
  • Mopsan

Gått tbx lite och måste blandat ihop dig med någon annan tycker du att tjejen har rätten på sin sida att raka sig så är allt lugnt härifrån.

Svar på tråden min 12-åring rakar underlivet.....